Later.com 12 milyon gönderiyi analiz etti ve2021’de Instagram’da paylaşım saatleri için en uygun zamanları belirledi. Peki Instagram’da içerik yayınlamak için en uygun zaman ne zaman?
Aslında daha önce bu konuda bir yazı yayınlamıştım. Farklı kaynaklardan araştırma sonuçlarını derlediğim bu yazı, 2020 yılı için İnstagram’da En Çok Etkileşim Alabileceğiniz Paylaşım Saatleri‘ni içeriyordu.
Fakat 2020 hiç de beklenildiği gibi olmadı. Çin’in Wuhan kentinde başlayan Corona virüsü salgını ile beraber müthiş hızlı bir dijital dönüşüm süreci de başladı. Çocuklar, gençler, yaşlılar, ev kadınları, iş sahipleri, işsiz kalanlar, sanatçılar, politikacılar herkes sosyal medyaya akın etti.
Daha önce dijitalde olmayan işler sosyal mecraların üzerine taşındı. Instagram mağaza özelliğini tüm işletmelere açtı. Velhasıl değişim mevcut düzeni alt üst etti.
Bu durumda Instagram paylaşım saatleri için zamanlarda biraz değişiklik oldu. Peki 2021 için Instagram’da en çok etkileşim alabileceğiniz saatler hangileri? Hadi gelin birlikte bakalım:
Later.com – 12 milyon Instagram gönderisini analiz ederek Instagram’da içerik paylaşmak için en iyi zamanların 09:00 ile 11:00 saatleri arasında olduğunu buldu .
Fakat şunu unutmamalısınız, bu zaman aralığı sizin için uygun olmayabilir. Her Instagram hesabının benzersiz bir takipçi kitlesi vardır. Aynı ülkede, aynı şehirde hatta aynı sektörde olsanız dahi takipçilerinizin sizinle etkileşime geçme nedenleri ve zamanları farklıdır. Bu nedenle de Instagram’da paylaşım yapmak için size özel zamanları bulmanız önemlidir.
Hadi gelin kendiniz /markanız için “Instagram’da paylaşım yapmanın en doğru zamanı nasıl bulabilirsiniz?” bu hakkında biraz konuşalım, hatta yazıyı sonuna kadar okursanız; Facebook, Twitter ve LinkedIn için de en doğru paylaşım zamanlarını bulabilirsiniz. Ama önce araştırma sonuçlarına bir göz atalım:
Instagram’da paylaşım yapmak için en uygun saatler hangileri?
Later.com yaptığı araştırmada 100 ‘den başlayarak farklı takipçi sayılarına sahip kişileri inceledi. İçlerinde 1 milyondan fazla takipçiye sahip olanlar da vardı. 12 milyon global Instagram gönderisini analiz etti ve Instagram’da paylaşım yapabileceğiniz en iyi 3 küresel zamanı şu şekilde belirledi.
Instagram Paylaşım Saatleri – 2021
Pazartesi: 06:00, 10:00 ve 22:00 EST
Salı: 02:00, 04:00 ve 09:00 EST
Çarşamba: 07:00, 08:00 ve 23:00 EST
Perşembe: 09:00, 12:00 ve 19:00 EST
Cuma: 05:00, 13:00 ve 15:00 EST
Cumartesi: 11:00, 19:00 ve 20:00 EST
Pazar: 07:00, 08:00 ve 16:00 EST
ÖNEMLİ NOT: EST saat dilimi ile Türkiye’nin içinde yer altığı UTC+3 saat dilimi arasında 8 saat fark vardır. Biz 8 saat ilerideyiz. Örneğin Pazartesi 06:00 bizde Öğleden sonra 14’e denk geliyor. Aynı zamanda Pazartesi 22:00 EST, bizde Salı sabah 06:00’a denk gelmektedir.
Later.com’un yaptığı global araştırma ile elde ettiği bu saat dilimleri Instagram’da içerik paylaşmak için en uygun zamanlar olarak önerilse de daha fazla etkileşimi elde etmek istiyorsanız kendi hedef kitlenize göre kişiselleştirilmiş en iyi zamanları bulmanız gerekir. Neden mi?
Instagram Paylaşımlarında Zamanlama Neden Önemli?
Zamanlama Instagram’da her zaman önemli bir faktör olmuştur. Ancak son güncellemelerden sonra daha da önemli hale geldi. Yeni Instagram algoritma güncellemesi insanların haber akışlarındaki “yeni” içeriğe öncelik verdiğinden, içeriğinizi takipçilerinizin önüne çıkarmak için en iyi şansınız “takipçilerinizin çoğu çevirimiçi olduğunda içeriklerinizi paylaşmak”olacaktır.
Instagram’da paylaşım yapmanın en doğru zamanı nasıl bulabilirsiniz?
1) Instagram İçgörüleri ( Instagram Insights)
Instagram Insights, paylaşım yapmak için en doğru zamanı bulmak ve takipçilerinizin çoğunun ne zaman çevrimiçi olduğunu görmek için kullanılabilecek ücretsiz en iyi araçtır. Bu arada Insights verilerine erişmek için bir Instagram işletme hesabı veya Instagram içerik üreticisi profili oluşturmanız gerektiğini unutmayın .
2) Rakip Analizi
Eğer Instagram’da yeni bir hesapsanız ve içgörü elde edecek çok fazla veriye sahip değilseniz rakip analizi de size fikir verecek en iyi şeydir.
Sizinle aynı işi yapan, benzer ölçekte olduğunuz firmaların Instagram paylaşım gün ve saatlerine bakın. Ne tarz paylaşımları ne sıklıkta yapıyorlar? Nasıl etkileşim alıyorlar? Gönderilerini reklam olarak yayınlıyorlar mı?
Bonus İpucu: Rakiplerinizin Facebook & Instagram reklamı verip vermediğini görmek için “Facebook Reklam Kütüphanesi“nden yararlanın.
3) Instagram Creator Studio
Eğer bir işletme ya da içerik üreticisi hesabınız varsa bunun en güzel yanlarından birisi de Creator Studio‘ya erişiminizdir. Instagram Creator Studio ile takipçilerinizin çevrimiçi olduğu zamanlara ait gelişmiş veriler de dahil olmak üzere değerli kitle iç görüleriyle dolu analizlere erişebilirsiniz. Fakat Creator Studio’nun benim en sevdiğim özelliği Instagram gönderilerini zamanlayarak paylaşabilmemizi sağlamasıdır.
4) Farklı Paylaşım Zamanlarını Deneyin ve İlerlemenizi Ölçün
Farklı günlerde farklı zamanlarda gönderi paylaşın ve ne kadar etkileşim aldığınızı izlemek için bir e-tablo oluşturun. Örneğin 1 hafta boyunca beş farklı zaman seçerek başlayın.
Takipçilerinizin en çok 17:00 ve 21:00 saatleri arasında aktif olduğunu fark ederseniz gönderilerinizi 17, 18, 19, 20 ve 21: 00’da görünecek şekilde planlayın. E-tabloda gönderi türünü, her bir gönderinin ve gönderi türünün kaç beğeni ve yorum aldığını, bunları yayınladığınız tarih ve saatle birlikte izleyin. Bunu en az 1 ay -ideal olan 90 gün- boyunca yapın. Bu başlangıçta size angarya bir iş gibi gelse de kendiniz için en doğru ve en çok etkileşim alabileceğiniz Instagram paylaşım saatlerini belirleyebilmeniz için en iyi yol olacaktır.
Dikkate Alınacak Diğer Faktörler:
Bu yazıyı buraya kadar okuduysanız fark etmişsinizdir ki farklı takipçi kitleleri farklı zamanlarda Instagram’da aktiftir. Bu nedenle“Instagram’da içerik paylaşmak için en doğru zaman hakkında malesef kesin bir kural yoktur.” Ancak göz önünde bulundurmanız gereken bazı genel kurallar vardır:
1) Instagram Algoritma Faktörleri
Instagram algoritması bir içeriğin paylaşım zamanına eskiye nazaran daha fazla önem veriyor. Son algoritma güncellemelerinde, çok eski içeriklerin insanların akışlarında sürekli gözükmemesi için yeni gönderilere ağırlık verildi. Ve insanlar çevirim içiyken yapılan paylaşımları onlara daha fazla göstermeye başladı.
Elbette ki Instagram algoritmasını etkileyen çok fazla faktör var. Bunlar arasında bir gönderinin ne kadar etkileşim aldığı ve insanların bir gönderiyi ne kadar süreyle izledikleri de yer alıyor.
İşte Instagram yaptığı son algoritma güncellemeleri ile aslında bu faktörlerin önemini (veya ağırlığını) değiştirdi. Böylece Instagram’da içerik paylaşım zamanları, akışınızda görünen içerikler üzerinde daha fazla etkiye sahip oldu.
2) Gönderilerinizi Planlamak Size Daha Fazla Etkileşim Sağlayabilir
Instagram paylaşımlarınızı kitlenizin en aktif olduğu zamanlarda yayınlarsanız o gönderinin erişim ve doğru orantılı olarak etkileşim oranlarının artırma olasılığı daha yüksektir. Peki Instagram etkileşimlerinin bileşik bir etkisi olduğunu biliyor muydunuz?
Bir gönderi çok sayıda beğeni, yorum ve kaydetme aldığında, bu etkileşim oranları Instagram’ın gönderinizi daha fazla göstermesine ve potansiyel olarak gönderilerinizin keşfet sayfasında bir yer edinmesine yol açar ve bu sonuçlar da gönderinizin daha fazla kişiye erişmesine ve daha fazla etkileşim elde etmesine yol açar. Bu döngüsel bir süreçtir.
Daha yüksek katılım, daha fazla görünürlük sağlar, bu da daha yüksek etkileşime yol açar ve bu da daha fazla görünürlük sağlar. Ancak her şey Instagram’da gönderiyi yayınladığınızda başlar. ?
Global Paylaşımları Ne Zaman Yapmalısınız?
Aynı saat diliminin içinde yer alan takipçi kitlesine sahipseniz yani bölgesel ya da yerel çalışıyorsanız bu harika! Peki ya takipçileriniz dünyanın dört bir yanına dağılmışsa?
Later ve Influencer pazarlama platformu Fohr; binlerce Influencer ve bunların gönderilerini analiz ettikten sonra, dünya çapında şu temel gönderi zamanlarını keşfettiler:
Elbette yine de kişiselleştirilmiş gönderi zamanınızı bulmanız gerekecek ancak bu verileri bir başlangıç noktası olarak kullanabilirsiniz!
IGTV ve Instagram Reels İçin En iyi Paylaşım Zamanları
IGTV ve Instagram Reels’da Instagram algoritmasından etkilenir. Bu nedenle IGTV ve Instagram Reels içeriklerinizi doğru zamanda yayınlamak önemlidir. Hikayelerin ömrü sadece 24 saat olduğundan Instagram hikayelerinizi “en uygun” zamanlarında yayınlamak o kadar da önemli değildir. Fakat IGTV ve Reels içinde yukarıda bahsettiğimiz zamanlama önerilerinden faydalanabilirsiniz.
Instagram Paylaşımları için İş Dışı Saatlere Odaklanın!
Daha önceki araştırma sonuçları da Later’ın bu son araştırma sonuçları da gösteriyor ki;
“Instagram’da içerik paylaşmak için en iyi zamanlar öğle yemeği vakti (11:00-13:00) ve akşam saatleridir (19:00-21:00). “
Mesai saatleri içinde içerikleri paylaşmak yerine, gün içinde Instagram gönderilerinizi planlayın, böylece boş zamanlarınızda paylaşım yapmak için zamanınızı harcamak gibi bir konuda endişelenmenize gerek kalmaz!
Instagram Paylaşım Günleri
Yazının buraya kadarki kısmında hep saatlerden bahsettik fakat farklar çok az olsa da ortalama Instagram etkileşimi güne bağlı olarak da değişim gösteriyor.
Örneğin; B2B şirketleri hafta içi mesai saatlerinde daha fazla etkileşim elde edebilirken, blog yazarları hedef kitlelerinin içeriklerini okumak için daha fazla zamana sahip olduğu hafta sonları daha fazla etkileşim elde edebilir.
Instagram’da İçeriklerinizi Planlama
Artık Instagram kitlenizin ne zaman en aktif olduğunu bildiğinize göre, son adım içeriklerinizi Instagram’da bu zamanlarda yayınlamak için planlamak olacaktır.
Hedef kitlenizin en aktif olduğu saatler için tutarlı bir şekilde içerik paylaşmanızı sağlamanın harika ve ücretsiz yolu yukarıda da bahsettiğimiz Facebook’un Creator Studio aracını kullanmaktır.
Creator Studio, Facebook’un kendine ait sosyal medya içerik yönetim aracıdır. Marka hesaplarının, içerik oluşturucuların ve yayıncıların içeriklerini yönetmelerine, performanslarını izlemelerine ve Facebook ve Instagram’daki takipçileri ile bağlantı kurmalarına yardımcı olur. Ve tamamen ücretsizdir.
Birçok sosyal medya yöneticisi, Facebook ve Instagram içeriklerini yönetmek, planlamak ve takip etmek için hala üçüncü taraf araçları kullanıyor. Ancak tek umursadığınız Instagram ve Facebook ise gerçekten başka araçlara ihtiyacınız yok.
Creator Studio, Business Manager‘dan farklıdır çünkü Business Manager, birden çok sayfayı ve reklam hesabını yönetmek içindir. İçerik Stüdyosu ise sayfanızın içeriğini düzenlemek ve yönetmek içindir.
Diğer Sosyal Mecralarda Ne Zaman İçerik Paylaşmalısınız?
Sosyal medya sadece Instagram’dan ibaret değil. Peki Facebook, Twitter ve LinkedIn’de ne zaman içerik paylaşmalısınız? Hazırsanız hızlıca diğer mecralar için de en doğru paylaşım zamanlarına bir göz atalım:
Facebook’ta paylaşım yapmak için en uygun zamanlar
En büyük sosyal medya sitesi olmasına rağmen bir Facebook güncellemesinin ortalama ömrü sadece iki saattir. Facebook’ta gönderi paylaştığınızda, sadece ilk 5 saat içinde katılımın % 75’i alınır. Bir gönderideki maksimum gösterim sayısı ilk 2 buçuk saatte alınır ve kitlenizin % 75’i, paylaşımın ilk 2 saatinde içeriğinizle karşılaşır.
Bu nedenle tıpkı Instagram’da olduğu gibi paylaşımlarınızı insanlar çevrimiçi olduğunda yayınlamanız son derece önemlidir. Farklı sektörlere göre Facebook’ta paylaşım yapmak için en uygun zamanlar şu şekildedir:
Teknoloji SektörüEn iyi günler: Çarşamba ve Perşembe
En iyi zaman: 08:00 – 15:00
En kötü günler: Cumartesi ve Pazar
Tüketici Ürünleri
En iyi günler: Çarşamba, Perşembe ve Cuma
En iyi zaman: 09:00 – 17:00
En kötü günler: Pazar
Eğitim sektörü
En iyi günler: Pazartesiden Cumaya
En iyi zaman: 08:00 – 17:00
En kötü günler: Cumartesi ve Pazar
Sağlık sektörü
En iyi günler: Çarşamba, Perşembe ve Cuma
En iyi zaman: 09:00 – 14:00
En kötü günler: Cumartesi ve Pazar
Medya sektörü
En iyi günler: Pazartesiden Cumaya
En iyi zaman: 07:00 – 17:00
En kötü günler: Pazar
Kâr amacı gütmeyen sektörler (STK)
En iyi günler: Salı-Cuma
En iyi zaman: 08:00 – 16:00
En kötü günler: Cumartesi ve Pazar
Finans sektörü
En iyi günler: Pazartesiden Cumaya
En iyi zaman: 06:00 – 15:00
Pazar
Twitter’da paylaşım yapmak için en uygun zamanlar
Facebook ve Instagram’ın iki saatlik post ömrü ile karşılaştırıldığında, bir tweet’in ortalama ömrü sadece 18 dakikadır. Bu nedenle, tweetlerinizin zamanlamasına ve sıklığına çok dikkat etmelisiniz. Farklı sektörler için Twitter’da paylaşım yapmak için en doğru zamanlara bir göz atalım:
Medya sektörü
En iyi zaman: Çarşamba – Cuma – 07:00 – 16:00
En iyi gün: Perşembe ve Cuma
En kötü gün: Cumartesi
Tüketim malları
En iyi zaman: Cumartesi ve Pazar – 08:00 – 17:00
En iyi gün: Pazar
En kötü gün: Pazartesi ve Perşembe
Teknik işletmeler
En iyi zaman: Salı – Cuma – 07:00 – 13:00
En iyi gün: Salı ve Çarşamba
En kötü gün: Pazar
Finansal işletmeler
En iyi zaman: Salı, Çarşamba ve Pazar – 08:00 – 17:00
En iyi gün: Salı
En kötü gün: Cumartesi
Eğitim sektörü
En iyi zaman: Çarşamba ve Cumartesi – 08:00 – 21:00
En iyi gün: Cumartesi
En kötü gün: Pazar
Sağlık sektörü
En iyi zaman: Pazartesiden Cumaya – 08:00 – 15:00
En iyi gün: Çarşamba
En kötü gün: Cumartesi ve Pazar
LinkedIn’de paylaşım yapmak için en uygun zamanlar
LinkedIn, kesinlikle işle ilgili her şeyin merkezidir. İş aramanın yanı sıra, dünyanın her yerinden profesyonellerle network oluşturmak ve bağlantı kurmak için harika bir platformdur. LinkedIn, ilgi çekici içerikler oluşturmanızı ve bunu bağlantılarınıza sunmanızı ister. Böylece fark edilir olursunuz.
LinkedIn, profesyonel kullanıcılara (iş dünyasına) ağırlık veren bir platform olarak diğer sosyal ağlardan daha niş bir topluluğu hedeflemektedir. Hadi gelin LinkedIn için en uygun paylaşım zamanlarına bir göz atalım:
En iyi zamanlar: Çarşamba 8–10 ve öğlen, Perşembe 09:00 ve 13–14 ve Cuma 09:00.
En iyi gün: Çarşamba ve Perşembe
En kötü gün: Pazar
Yorum Ekle
Yorumlar (0)
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Savaş Uğurlu
İşte İnstagram’da en iyi paylaşım saatleri
Later.com 12 milyon gönderiyi analiz etti ve2021’de Instagram’da paylaşım saatleri için en uygun zamanları belirledi. Peki Instagram’da içerik yayınlamak için en uygun zaman ne zaman?
Aslında daha önce bu konuda bir yazı yayınlamıştım. Farklı kaynaklardan araştırma sonuçlarını derlediğim bu yazı, 2020 yılı için İnstagram’da En Çok Etkileşim Alabileceğiniz Paylaşım Saatleri‘ni içeriyordu.
Fakat 2020 hiç de beklenildiği gibi olmadı. Çin’in Wuhan kentinde başlayan Corona virüsü salgını ile beraber müthiş hızlı bir dijital dönüşüm süreci de başladı. Çocuklar, gençler, yaşlılar, ev kadınları, iş sahipleri, işsiz kalanlar, sanatçılar, politikacılar herkes sosyal medyaya akın etti.
Daha önce dijitalde olmayan işler sosyal mecraların üzerine taşındı. Instagram mağaza özelliğini tüm işletmelere açtı. Velhasıl değişim mevcut düzeni alt üst etti.
Bu durumda Instagram paylaşım saatleri için zamanlarda biraz değişiklik oldu. Peki 2021 için Instagram’da en çok etkileşim alabileceğiniz saatler hangileri? Hadi gelin birlikte bakalım:
Later.com – 12 milyon Instagram gönderisini analiz ederek Instagram’da içerik paylaşmak için en iyi zamanların 09:00 ile 11:00 saatleri arasında olduğunu buldu .
Fakat şunu unutmamalısınız, bu zaman aralığı sizin için uygun olmayabilir. Her Instagram hesabının benzersiz bir takipçi kitlesi vardır. Aynı ülkede, aynı şehirde hatta aynı sektörde olsanız dahi takipçilerinizin sizinle etkileşime geçme nedenleri ve zamanları farklıdır. Bu nedenle de Instagram’da paylaşım yapmak için size özel zamanları bulmanız önemlidir.
Hadi gelin kendiniz /markanız için “Instagram’da paylaşım yapmanın en doğru zamanı nasıl bulabilirsiniz?” bu hakkında biraz konuşalım, hatta yazıyı sonuna kadar okursanız; Facebook, Twitter ve LinkedIn için de en doğru paylaşım zamanlarını bulabilirsiniz. Ama önce araştırma sonuçlarına bir göz atalım:
Instagram’da paylaşım yapmak için en uygun saatler hangileri?Later.com yaptığı araştırmada 100 ‘den başlayarak farklı takipçi sayılarına sahip kişileri inceledi. İçlerinde 1 milyondan fazla takipçiye sahip olanlar da vardı. 12 milyon global Instagram gönderisini analiz etti ve Instagram’da paylaşım yapabileceğiniz en iyi 3 küresel zamanı şu şekilde belirledi.
Instagram Paylaşım Saatleri – 2021 Pazartesi: 06:00, 10:00 ve 22:00 EST Salı: 02:00, 04:00 ve 09:00 EST Çarşamba: 07:00, 08:00 ve 23:00 EST Perşembe: 09:00, 12:00 ve 19:00 EST Cuma: 05:00, 13:00 ve 15:00 EST Cumartesi: 11:00, 19:00 ve 20:00 EST Pazar: 07:00, 08:00 ve 16:00 ESTÖNEMLİ NOT: EST saat dilimi ile Türkiye’nin içinde yer altığı UTC+3 saat dilimi arasında 8 saat fark vardır. Biz 8 saat ilerideyiz. Örneğin Pazartesi 06:00 bizde Öğleden sonra 14’e denk geliyor. Aynı zamanda Pazartesi 22:00 EST, bizde Salı sabah 06:00’a denk gelmektedir.
Görsel kaynak
Later.com’un yaptığı global araştırma ile elde ettiği bu saat dilimleri Instagram’da içerik paylaşmak için en uygun zamanlar olarak önerilse de daha fazla etkileşimi elde etmek istiyorsanız kendi hedef kitlenize göre kişiselleştirilmiş en iyi zamanları bulmanız gerekir. Neden mi?
Instagram Paylaşımlarında Zamanlama Neden Önemli?Zamanlama Instagram’da her zaman önemli bir faktör olmuştur. Ancak son güncellemelerden sonra daha da önemli hale geldi. Yeni Instagram algoritma güncellemesi insanların haber akışlarındaki “yeni” içeriğe öncelik verdiğinden, içeriğinizi takipçilerinizin önüne çıkarmak için en iyi şansınız “takipçilerinizin çoğu çevirimiçi olduğunda içeriklerinizi paylaşmak”olacaktır.
Instagram’da paylaşım yapmanın en doğru zamanı nasıl bulabilirsiniz? 1) Instagram İçgörüleri ( Instagram Insights)Instagram Insights, paylaşım yapmak için en doğru zamanı bulmak ve takipçilerinizin çoğunun ne zaman çevrimiçi olduğunu görmek için kullanılabilecek ücretsiz en iyi araçtır. Bu arada Insights verilerine erişmek için bir Instagram işletme hesabı veya Instagram içerik üreticisi profili oluşturmanız gerektiğini unutmayın .

2) Rakip AnaliziEğer Instagram’da yeni bir hesapsanız ve içgörü elde edecek çok fazla veriye sahip değilseniz rakip analizi de size fikir verecek en iyi şeydir.
Sizinle aynı işi yapan, benzer ölçekte olduğunuz firmaların Instagram paylaşım gün ve saatlerine bakın. Ne tarz paylaşımları ne sıklıkta yapıyorlar? Nasıl etkileşim alıyorlar? Gönderilerini reklam olarak yayınlıyorlar mı?
Bonus İpucu: Rakiplerinizin Facebook & Instagram reklamı verip vermediğini görmek için “Facebook Reklam Kütüphanesi“nden yararlanın.

3) Instagram Creator StudioEğer bir işletme ya da içerik üreticisi hesabınız varsa bunun en güzel yanlarından birisi de Creator Studio‘ya erişiminizdir. Instagram Creator Studio ile takipçilerinizin çevrimiçi olduğu zamanlara ait gelişmiş veriler de dahil olmak üzere değerli kitle iç görüleriyle dolu analizlere erişebilirsiniz. Fakat Creator Studio’nun benim en sevdiğim özelliği Instagram gönderilerini zamanlayarak paylaşabilmemizi sağlamasıdır.

4) Farklı Paylaşım Zamanlarını Deneyin ve İlerlemenizi ÖlçünFarklı günlerde farklı zamanlarda gönderi paylaşın ve ne kadar etkileşim aldığınızı izlemek için bir e-tablo oluşturun. Örneğin 1 hafta boyunca beş farklı zaman seçerek başlayın.
Dikkate Alınacak Diğer Faktörler:Takipçilerinizin en çok 17:00 ve 21:00 saatleri arasında aktif olduğunu fark ederseniz gönderilerinizi 17, 18, 19, 20 ve 21: 00’da görünecek şekilde planlayın. E-tabloda gönderi türünü, her bir gönderinin ve gönderi türünün kaç beğeni ve yorum aldığını, bunları yayınladığınız tarih ve saatle birlikte izleyin. Bunu en az 1 ay -ideal olan 90 gün- boyunca yapın. Bu başlangıçta size angarya bir iş gibi gelse de kendiniz için en doğru ve en çok etkileşim alabileceğiniz Instagram paylaşım saatlerini belirleyebilmeniz için en iyi yol olacaktır.
Bu yazıyı buraya kadar okuduysanız fark etmişsinizdir ki farklı takipçi kitleleri farklı zamanlarda Instagram’da aktiftir. Bu nedenle“Instagram’da içerik paylaşmak için en doğru zaman hakkında malesef kesin bir kural yoktur.” Ancak göz önünde bulundurmanız gereken bazı genel kurallar vardır:
1) Instagram Algoritma FaktörleriInstagram algoritması bir içeriğin paylaşım zamanına eskiye nazaran daha fazla önem veriyor. Son algoritma güncellemelerinde, çok eski içeriklerin insanların akışlarında sürekli gözükmemesi için yeni gönderilere ağırlık verildi. Ve insanlar çevirim içiyken yapılan paylaşımları onlara daha fazla göstermeye başladı.
Elbette ki Instagram algoritmasını etkileyen çok fazla faktör var. Bunlar arasında bir gönderinin ne kadar etkileşim aldığı ve insanların bir gönderiyi ne kadar süreyle izledikleri de yer alıyor.
2) Gönderilerinizi Planlamak Size Daha Fazla Etkileşim Sağlayabilirİşte Instagram yaptığı son algoritma güncellemeleri ile aslında bu faktörlerin önemini (veya ağırlığını) değiştirdi. Böylece Instagram’da içerik paylaşım zamanları, akışınızda görünen içerikler üzerinde daha fazla etkiye sahip oldu.
Instagram paylaşımlarınızı kitlenizin en aktif olduğu zamanlarda yayınlarsanız o gönderinin erişim ve doğru orantılı olarak etkileşim oranlarının artırma olasılığı daha yüksektir. Peki Instagram etkileşimlerinin bileşik bir etkisi olduğunu biliyor muydunuz?
Bir gönderi çok sayıda beğeni, yorum ve kaydetme aldığında, bu etkileşim oranları Instagram’ın gönderinizi daha fazla göstermesine ve potansiyel olarak gönderilerinizin keşfet sayfasında bir yer edinmesine yol açar ve bu sonuçlar da gönderinizin daha fazla kişiye erişmesine ve daha fazla etkileşim elde etmesine yol açar. Bu döngüsel bir süreçtir.
Daha yüksek katılım, daha fazla görünürlük sağlar, bu da daha yüksek etkileşime yol açar ve bu da daha fazla görünürlük sağlar. Ancak her şey Instagram’da gönderiyi yayınladığınızda başlar. ?
Global Paylaşımları Ne Zaman Yapmalısınız?Aynı saat diliminin içinde yer alan takipçi kitlesine sahipseniz yani bölgesel ya da yerel çalışıyorsanız bu harika! Peki ya takipçileriniz dünyanın dört bir yanına dağılmışsa?
Later ve Influencer pazarlama platformu Fohr; binlerce Influencer ve bunların gönderilerini analiz ettikten sonra, dünya çapında şu temel gönderi zamanlarını keşfettiler:
Elbette yine de kişiselleştirilmiş gönderi zamanınızı bulmanız gerekecek ancak bu verileri bir başlangıç noktası olarak kullanabilirsiniz!
IGTV ve Instagram Reels İçin En iyi Paylaşım ZamanlarıIGTV ve Instagram Reels’da Instagram algoritmasından etkilenir. Bu nedenle IGTV ve Instagram Reels içeriklerinizi doğru zamanda yayınlamak önemlidir. Hikayelerin ömrü sadece 24 saat olduğundan Instagram hikayelerinizi “en uygun” zamanlarında yayınlamak o kadar da önemli değildir. Fakat IGTV ve Reels içinde yukarıda bahsettiğimiz zamanlama önerilerinden faydalanabilirsiniz.
Instagram Paylaşımları için İş Dışı Saatlere Odaklanın!Daha önceki araştırma sonuçları da Later’ın bu son araştırma sonuçları da gösteriyor ki;
“Instagram’da içerik paylaşmak için en iyi zamanlar öğle yemeği vakti (11:00-13:00) ve akşam saatleridir (19:00-21:00). “
Mesai saatleri içinde içerikleri paylaşmak yerine, gün içinde Instagram gönderilerinizi planlayın, böylece boş zamanlarınızda paylaşım yapmak için zamanınızı harcamak gibi bir konuda endişelenmenize gerek kalmaz!
Instagram Paylaşım GünleriYazının buraya kadarki kısmında hep saatlerden bahsettik fakat farklar çok az olsa da ortalama Instagram etkileşimi güne bağlı olarak da değişim gösteriyor.
Örneğin; B2B şirketleri hafta içi mesai saatlerinde daha fazla etkileşim elde edebilirken, blog yazarları hedef kitlelerinin içeriklerini okumak için daha fazla zamana sahip olduğu hafta sonları daha fazla etkileşim elde edebilir.
Instagram’da İçeriklerinizi PlanlamaArtık Instagram kitlenizin ne zaman en aktif olduğunu bildiğinize göre, son adım içeriklerinizi Instagram’da bu zamanlarda yayınlamak için planlamak olacaktır.
Hedef kitlenizin en aktif olduğu saatler için tutarlı bir şekilde içerik paylaşmanızı sağlamanın harika ve ücretsiz yolu yukarıda da bahsettiğimiz Facebook’un Creator Studio aracını kullanmaktır.
Creator Studio, Facebook’un kendine ait sosyal medya içerik yönetim aracıdır. Marka hesaplarının, içerik oluşturucuların ve yayıncıların içeriklerini yönetmelerine, performanslarını izlemelerine ve Facebook ve Instagram’daki takipçileri ile bağlantı kurmalarına yardımcı olur. Ve tamamen ücretsizdir.
Birçok sosyal medya yöneticisi, Facebook ve Instagram içeriklerini yönetmek, planlamak ve takip etmek için hala üçüncü taraf araçları kullanıyor. Ancak tek umursadığınız Instagram ve Facebook ise gerçekten başka araçlara ihtiyacınız yok.
Creator Studio, Business Manager‘dan farklıdır çünkü Business Manager, birden çok sayfayı ve reklam hesabını yönetmek içindir. İçerik Stüdyosu ise sayfanızın içeriğini düzenlemek ve yönetmek içindir.
Diğer Sosyal Mecralarda Ne Zaman İçerik Paylaşmalısınız?Sosyal medya sadece Instagram’dan ibaret değil. Peki Facebook, Twitter ve LinkedIn’de ne zaman içerik paylaşmalısınız? Hazırsanız hızlıca diğer mecralar için de en doğru paylaşım zamanlarına bir göz atalım:
Facebook’ta paylaşım yapmak için en uygun zamanlarEn büyük sosyal medya sitesi olmasına rağmen bir Facebook güncellemesinin ortalama ömrü sadece iki saattir. Facebook’ta gönderi paylaştığınızda, sadece ilk 5 saat içinde katılımın % 75’i alınır. Bir gönderideki maksimum gösterim sayısı ilk 2 buçuk saatte alınır ve kitlenizin % 75’i, paylaşımın ilk 2 saatinde içeriğinizle karşılaşır.
Bu nedenle tıpkı Instagram’da olduğu gibi paylaşımlarınızı insanlar çevrimiçi olduğunda yayınlamanız son derece önemlidir. Farklı sektörlere göre Facebook’ta paylaşım yapmak için en uygun zamanlar şu şekildedir:
Teknoloji Sektörü En iyi günler: Çarşamba ve Perşembe En iyi zaman: 08:00 – 15:00 En kötü günler: Cumartesi ve Pazar Tüketici Ürünleri En iyi günler: Çarşamba, Perşembe ve Cuma En iyi zaman: 09:00 – 17:00 En kötü günler: Pazar Eğitim sektörü En iyi günler: Pazartesiden Cumaya En iyi zaman: 08:00 – 17:00 En kötü günler: Cumartesi ve Pazar Sağlık sektörü En iyi günler: Çarşamba, Perşembe ve Cuma En iyi zaman: 09:00 – 14:00 En kötü günler: Cumartesi ve Pazar Medya sektörü En iyi günler: Pazartesiden Cumaya En iyi zaman: 07:00 – 17:00 En kötü günler: Pazar Kâr amacı gütmeyen sektörler (STK) En iyi günler: Salı-Cuma En iyi zaman: 08:00 – 16:00 En kötü günler: Cumartesi ve Pazar Finans sektörü En iyi günler: Pazartesiden Cumaya En iyi zaman: 06:00 – 15:00 Pazar Twitter’da paylaşım yapmak için en uygun zamanlarFacebook ve Instagram’ın iki saatlik post ömrü ile karşılaştırıldığında, bir tweet’in ortalama ömrü sadece 18 dakikadır. Bu nedenle, tweetlerinizin zamanlamasına ve sıklığına çok dikkat etmelisiniz. Farklı sektörler için Twitter’da paylaşım yapmak için en doğru zamanlara bir göz atalım:
Medya sektörü En iyi zaman: Çarşamba – Cuma – 07:00 – 16:00 En iyi gün: Perşembe ve Cuma En kötü gün: Cumartesi Tüketim malları En iyi zaman: Cumartesi ve Pazar – 08:00 – 17:00 En iyi gün: Pazar En kötü gün: Pazartesi ve Perşembe Teknik işletmeler En iyi zaman: Salı – Cuma – 07:00 – 13:00 En iyi gün: Salı ve Çarşamba En kötü gün: Pazar Finansal işletmeler En iyi zaman: Salı, Çarşamba ve Pazar – 08:00 – 17:00 En iyi gün: Salı En kötü gün: Cumartesi Eğitim sektörü En iyi zaman: Çarşamba ve Cumartesi – 08:00 – 21:00 En iyi gün: Cumartesi En kötü gün: Pazar Sağlık sektörü En iyi zaman: Pazartesiden Cumaya – 08:00 – 15:00 En iyi gün: Çarşamba En kötü gün: Cumartesi ve Pazar LinkedIn’de paylaşım yapmak için en uygun zamanlarLinkedIn, kesinlikle işle ilgili her şeyin merkezidir. İş aramanın yanı sıra, dünyanın her yerinden profesyonellerle network oluşturmak ve bağlantı kurmak için harika bir platformdur. LinkedIn, ilgi çekici içerikler oluşturmanızı ve bunu bağlantılarınıza sunmanızı ister. Böylece fark edilir olursunuz.
LinkedIn, profesyonel kullanıcılara (iş dünyasına) ağırlık veren bir platform olarak diğer sosyal ağlardan daha niş bir topluluğu hedeflemektedir. Hadi gelin LinkedIn için en uygun paylaşım zamanlarına bir göz atalım:
En iyi zamanlar: Çarşamba 8–10 ve öğlen, Perşembe 09:00 ve 13–14 ve Cuma 09:00. En iyi gün: Çarşamba ve Perşembe En kötü gün: Pazar