Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

TİKTOK COUTURE  MODA YENİDEN ŞEKİLLENİYOR.

Yazının Giriş Tarihi: 04.12.2025 13:51
Yazının Güncellenme Tarihi: 04.12.2025 13:56

TikTok ve diğer uygulamalar şüphesiz ki sosyal medyayı ele geçirmiş durumda ve insanların üzerindeki etkisinin de inanılmaz olduğu bir gerçek. Hayatımızın her noktasını hemen hemen sosyal medyada paylaşıyoruz. Moda tutkunlarından, gurmelere kadar, markaları ve trendleri ön plana çıkaran influencer'lar gerçek dünyada büyük bir akım yaratıyorlar. Giydikleri, yedikleri, içtikleri, gittikleri mekanlar ve kullandıkları makeup ürünler bir anda moda endüstrisinin trendini belirliyor.

Bu yüzden son yıllarda Moda endüstrisinde, en çok konuşulan konulardan biri TikTok, hem influencer'ların hem de tüketicilerin kıyafetlerin nasıl durduğunu, benzersiz stiller eşliğinde görmelerini sağlıyorlar.

Alfa kuşağı TikTok'u modadaki en son trendleri kontrol etmek ve neyin "havalı" neyin olmadığına karar vermek için kullanıyor.

Moda artık sadece TikTok
Video uygulaması, stil trendlerine ve moda tartışmalarına kesinlikle hükmediyor.
Moda Dünyası bu kadar hızla ilerlerken ve sürekli yeni trendler çıkarken ister istemez en son çıkan trendleri yakalamak zor oluyor. Ancak bunların hepsinin kendiliğinden ortaya çıkan trendler olmadığı da bir gerçek. Hepsi tek bir trend ve bu trend de TikTok Couture modası.

TikTok Couture modasının popüler olmasının en güzel örneklerden biri de, sosyal medya uygulamasında meşhur olan TikTok kolyesi. Dua Lipa, Bella Hadid gibi ünlüler TikTok Kolyesi takmaya başlayınca, Tasarımcının kendi marka logosuyla tamamlanan bu üç sıralı Vivienne Westwood inci gerdanlık bir anda trend haline geldi.

Vivienne Westwood bir mücevher tasarımcısı ve meşhur inci gerdanlığını, Bella Hadid, Dua Lipa gibi ünlüler kullanmaya başlayınca, bu kolye TikTok'ta her yerde karşımıza çıkmaya başladı ve Ünlü inci gerdanlık, şehirdeki tüm ünlülerin boynunda görülmeye, genç kadınların da bu güzel gerdanlığı TikTok'ta paylaşmasıyla daha da popüler oldu.

TİKTOK COUTURE MODASI NEDİR?

TikTok, doğru kullanmayı bilen her yeni marka için güçlü bir araçtır. Uygulamayı doğru bir şekilde kullandığınızda, algoritması sayesinde markaların kendi hedef kitlelerini bulup, doğru müşterilerle bir gecede inanılmaz satışlar yapmalarına olanak sağlar. Her şey sosyal medya stratejinizi doğru belirlemenizle ilgilidir.
TikTok'ta bir kıyafetin viral haline geldiğini görürseniz eğer, büyük olasılıkla birkaç gün içinde sokakta yürüyen birinin üzerinde de aynısını göreceksiniz demektir.
TikTok uygulaması döngüsel bir trend yapısına yol açarken, aynı zamanda markaların bir ürün etrafında ilgi yaratması ve popüler olması için harika bir fırsat da sunuyor.

TikTok Couture modası, dünya modasına yön veren etkinliklerde de kullanılmaya başladı.
Moda Haftası ve Met Gala gibi etkinlikler moda endüstrisinin en üst kademelerinin yer aldığı alanlar olarak bilinir. Ancak son iki yılda her şey değişti. Son iki senedir Met Gala kırmızı halısı, TikTok'ta popüler olan fenomenlerle doluydu, birçok medya kuruluşu etkinliğin "TikTok'a dönüştüğü" haberini yaptı.

Artık Moda Haftası katılımcıları ve modelleri arasında, TikTok ünlüleri yer alıyor Louis Vuitton ve Yves Saint Laurent, Dolce Gabbana gibi lüks markaların defilelerini canlı yayınlayıp, her şeyin sosyal medya döngüsünün içinde yer almasını sağlıyorlar.

TikTok'un yükselişi, şüphesiz bir trendin yaşam döngüsü üzerinde büyük bir etkiye sahip. 90'larda trendler bir veya iki yıl boyunca varlığını sürdürebiliyordu, ancak şimdi TikTok'un yaygınlaşmasıyla birlikte, sadece birkaç ay içinde gelip gidiyorlar. Moda endüstrisinin hızlı ilerleyişi TikTok'la beraber daha da çabuk hedef kitlelere yayılıyor.

Burberry, “TikTok Couture” ile Sosyal Medyada Lüksün Kurallarını Değiştirerek aktif olarak kullanan ilk marka oldu.

Burberry, TikTok için mini couture koleksiyon geliştirdi;

Ürünler fiziksel olarak satılmıyor

AR filtreleriyle deneyimleniyor

10 saniyelik videolar için özel tasarlanıyor

Kampanyanın ilk haftasında 85 milyon görüntülenme......

Lüks moda artık sadece vitrin değil, içerik ekonomisinin bir parçası olarak hayatımıza olmaya devam edecek.

TikTok Couture, modanın şaşırtıcı, büyüleyici ve bazen de tüm karmaşık bağlamını ortaya çıkarıyor ve istediğimiz zaman tekrar gözden geçirebilmemiz için gözler önüne seriyor. Trend döngüsü hiç bu kadar hızlı olmamıştı, ama belki de stil giderek daha görünebilirlik adına daha tanıdık hale gelmesine yardımcı olacak.

Derya Özgören'le Derya'ca Moda

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
Yükleniyor..
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.