“Herkesin Bir Hobisi Olmalı” Diyor: Av Mevsimi’nin Kurucusu Sait Yazıcı ile Avcılık Üzerine
“Herkesin Bir Hobisi Olmalı” Diyor: Av Mevsimi’nin Kurucusu Sait Yazıcı ile Avcılık Üzerine
Sait Yazıcı'nın 2011'de İstanbul'da kurduğu 'Av Mevsimi', avcılık, balıkçılık ve doğa sporları üzerine hizmet veriyor. Yazıcı, doğanın stresten arındırıcı etkisini vurguluyor ve özellikle çocukların doğayla bağının güçlendirilmesi gerektiğini savunuyor.
Haber Giriş Tarihi: 15.05.2025 20:50
Haber Güncellenme Tarihi: 15.05.2025 20:55
Kaynak:
Haber Merkezi
breakingnews.com.tr
İstanbul Avcılar’da 2011 yılından bu yana hizmet veren “Av Mevsimi” mağazasının kurucusu Sait Yazıcı, markasının doğuş hikâyesini ve doğayla iç içe yaşamanın insan ruhuna etkilerini anlattı.
Avcılığa Duyulan Tutkuyla Kurulan Bir Marka
Avcılık, balıkçılık, dalış ve kamp ekipmanları üzerine hizmet veren Av Mevsimi mağazasının temelleri, Yazıcı’nın sektördeki uzun yıllara dayanan deneyimiyle atıldı. 1995 yılında Türkiye’nin önde gelen firmalarından Kısık Balıkçılık’ta sektöre adım atan Yazıcı, burada geçirdiği 15 yılın ardından kendi markasını yaratma kararı aldı.
“Av Mevsimi ismini avcılıktan esinlenerek seçtik. Hem balık hem kara avcılığı, hem de dalış gibi alanları kapsayan bir konsept kurduk,” diyen Yazıcı, mağazayı kurarken en büyük amacının insanlara doğayı sevdirmek olduğunu belirtiyor.
Balıkçılık Sadece Bir Hobi Değil, Bir Terapi
Yazıcı’ya göre balıkçılık yalnızca bir spor ya da hobi değil, aynı zamanda bir stres atma yöntemi:
“Günümüzde insanlar çok stresli. Kıyıdan da olsa, tekneden de olsa doğayla baş başa kalmak insanı dinlendiriyor. Sosyal medyada sıkça kullandığımız bir sloganımız var: ‘Herkesin bir hobisi olmalı.’”
Çocukları Doğaya Yaklaştırmak Gerekiyor
Gelişen teknolojiyle birlikte çocukların doğayla bağının kopmaya başladığını vurgulayan Yazıcı, ebeveynlere de çağrıda bulunuyor:
“Bugünün çocukları tabletten, telefondan başını kaldıramıyor. Balığı, böceği tanımıyorlar. Biz burada çocuklara özel küçük takımlar hazırlıyoruz, onlara balık avlamayı öğretiyoruz. Bir çocuk kovada balık görünce mutlu oluyor, eline aldığında heyecanlanıyor. İşte bu hissi yaşamaları gerekiyor.”
“Hafta Sonu Balığa Gidiyoruz, Gel Sen de!”
Sait Yazıcı, özellikle gençlerin bu tarz doğa sporlarına yönlendirilmesinin önemine dikkat çekiyor:
“Gençleri teşvik etmek gerekiyor. ‘Ben balığa gidiyorum, gel sen de gel’ diyerek bu kültürü yaymalıyız. Elimizde bir fazla olta varsa, onunla bir başkasını da bu hobiye dahil etmeliyiz.”
Hem bireysel gelişim hem de sosyal bağların kuvvetlenmesi açısından doğa ile temasın önemini vurgulayan Sait Yazıcı, Av Mevsimi markasıyla bu kültürü yaşatmaya ve yaygınlaştırmaya devam ediyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
“Herkesin Bir Hobisi Olmalı” Diyor: Av Mevsimi’nin Kurucusu Sait Yazıcı ile Avcılık Üzerine
Sait Yazıcı'nın 2011'de İstanbul'da kurduğu 'Av Mevsimi', avcılık, balıkçılık ve doğa sporları üzerine hizmet veriyor. Yazıcı, doğanın stresten arındırıcı etkisini vurguluyor ve özellikle çocukların doğayla bağının güçlendirilmesi gerektiğini savunuyor.
İstanbul Avcılar’da 2011 yılından bu yana hizmet veren “Av Mevsimi” mağazasının kurucusu Sait Yazıcı, markasının doğuş hikâyesini ve doğayla iç içe yaşamanın insan ruhuna etkilerini anlattı.
Avcılığa Duyulan Tutkuyla Kurulan Bir Marka
Avcılık, balıkçılık, dalış ve kamp ekipmanları üzerine hizmet veren Av Mevsimi mağazasının temelleri, Yazıcı’nın sektördeki uzun yıllara dayanan deneyimiyle atıldı. 1995 yılında Türkiye’nin önde gelen firmalarından Kısık Balıkçılık’ta sektöre adım atan Yazıcı, burada geçirdiği 15 yılın ardından kendi markasını yaratma kararı aldı.
“Av Mevsimi ismini avcılıktan esinlenerek seçtik. Hem balık hem kara avcılığı, hem de dalış gibi alanları kapsayan bir konsept kurduk,” diyen Yazıcı, mağazayı kurarken en büyük amacının insanlara doğayı sevdirmek olduğunu belirtiyor.
Balıkçılık Sadece Bir Hobi Değil, Bir Terapi
Yazıcı’ya göre balıkçılık yalnızca bir spor ya da hobi değil, aynı zamanda bir stres atma yöntemi:
“Günümüzde insanlar çok stresli. Kıyıdan da olsa, tekneden de olsa doğayla baş başa kalmak insanı dinlendiriyor. Sosyal medyada sıkça kullandığımız bir sloganımız var: ‘Herkesin bir hobisi olmalı.’”
Çocukları Doğaya Yaklaştırmak Gerekiyor
Gelişen teknolojiyle birlikte çocukların doğayla bağının kopmaya başladığını vurgulayan Yazıcı, ebeveynlere de çağrıda bulunuyor:
“Bugünün çocukları tabletten, telefondan başını kaldıramıyor. Balığı, böceği tanımıyorlar. Biz burada çocuklara özel küçük takımlar hazırlıyoruz, onlara balık avlamayı öğretiyoruz. Bir çocuk kovada balık görünce mutlu oluyor, eline aldığında heyecanlanıyor. İşte bu hissi yaşamaları gerekiyor.”
“Hafta Sonu Balığa Gidiyoruz, Gel Sen de!”
Sait Yazıcı, özellikle gençlerin bu tarz doğa sporlarına yönlendirilmesinin önemine dikkat çekiyor:
“Gençleri teşvik etmek gerekiyor. ‘Ben balığa gidiyorum, gel sen de gel’ diyerek bu kültürü yaymalıyız. Elimizde bir fazla olta varsa, onunla bir başkasını da bu hobiye dahil etmeliyiz.”
Hem bireysel gelişim hem de sosyal bağların kuvvetlenmesi açısından doğa ile temasın önemini vurgulayan Sait Yazıcı, Av Mevsimi markasıyla bu kültürü yaşatmaya ve yaygınlaştırmaya devam ediyor.
En Çok Okunan Haberler