Beauty İstanbul’da Türk Kozmetik Sektörü Gücünü Gösterdi
Beauty İstanbul’da Türk Kozmetik Sektörü Gücünü Gösterdi
İstanbul'da düzenlenen Beauty İstanbul Fuarı, Türk kozmetik sektörü için önemli bir buluşma noktası oldu. Sektör temsilcileri, fuarın ihracat potansiyelini artırdığına dikkat çekti. Türk dizileri sayesinde Türk markalarına olan ilginin arttığı belirtildi.
Haber Giriş Tarihi: 10.05.2025 23:22
Haber Güncellenme Tarihi: 10.05.2025 23:28
Kaynak:
Haber Merkezi
breakingnews.com.tr
İstanbul’da düzenlenen Beauty İstanbul Fuarı, Türk kozmetik sektörünün küresel vizyonunu ortaya koyduğu ve ihracat hedeflerini büyüttüğü güçlü bir buluşma noktası oldu. Harbiye Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda gerçekleştirilen fuarda, sektörde öncü firmaların temsilcileri AA mikrofonlarına konuştu.
Bülent Konca: “İhracat potansiyelimizi artıracak bir platform”
MG International Fragrance Company adına konuşan Başkan Yardımcısı Bülent Konca, fuarın bu yılki organizasyonuna dair değerlendirmelerde bulundu. Konca, “Beauty İstanbul Fuarı, Türkiye kozmetik sektörü için stratejik öneme sahip. Yerli üreticilerimizin ihracat gücünü artıran bir platformdayız. Fuarda birçok kıymetli markamız, bitmiş ürünleriyle uluslararası alıcılarla buluşuyor” dedi.
Konca, Türkiye’nin kozmetik sektöründe son yıllarda önemli bir ivme yakaladığını vurgulayarak, “Kozmetik dünyasında 500 milyar dolarlık bir hacim var. Türkiye bu pastadan 3 milyar dolarlık bir pay alıyor. Artık Prive Label üretim konusunda dünyanın tercih edilen merkezlerinden biri konumundayız” diye konuştu.
Sektörün gelişiminde Türk dizilerinin yurt dışı etkisine de değinen Konca, “Dizilerimiz, kültürel tanıtımın ötesinde kozmetik sektörüne de katkı sağlıyor. Türkiye’nin dijital büyükelçileri olarak medya, ihracatın önünü açıyor” ifadelerini kullandı.
Özgür Özbulut: “Diziler Türk markalarına kapıı açıyor”
MAC Parfümü Dış Ticaret Sorumlusu Özgür Özbulut, fuarda gördükleri ilgiden memnun olduklarını belirterek, “Beauty İstanbul, bizim için gelenekselleşmiş bir organizasyon. Bu yıl fuarın Tüyap’a taşınması katılım açısından da verimli oldu” dedi.
Özbulut, firmanın 25 yıllık geçmişe sahip olduğunu ve 22 ülkede aktif operasyon yürüttüklerini belirterek, “Özellikle Orta Doğu’da Türk markalarına olan ilgi çok yüksek. Türk dizilerinin etkisiyle markamıza karşı bir güven ve heyecan oluştu. Bu durum ihracat performansımıza da olumlu yansıyor” dedi.
Asya Pasifik bölgesine özellikle Singapur’da yaptıkları yatırımlarla dikkat çektiklerini söyleyen Özbulut, “Singapur’da yerel yatırım yapan ilk Türk markasıyız. Uzak Doğu’da gördüğümüz ilgi beklentimizin de üzerinde. Hedefimiz 150 milyon kişiye ulaşmak” açıklamasında bulundu.
Seçkin Erten: “Kokunun cinsiyeti ve yaşı yoktur”
MAC Parfüm Eğitim Direktörü Seçkin Erten ise kozmetik sektörünün sürekli yenilenen yapısına dikkat çekerek, “Kokunun cinsiyeti ve yaşı yoktur. Herkesin kendini iyi hissetmesini sağlayan bir dünyadayız. MAC olarak hem Türkiye’de hem de globalde 82 mağaza ile büyümeye devam ediyoruz” ifadelerini kullandı.
Markalaşmanın önemine vurgu yapan Erten, “İnsanların hayatına dokunmak, onlara özel hizmet sunmak vizyonumuzun temelini oluşturuyor. 5 yıl içinde küresel pazarda daha da güçlü bir marka olarak yer alacağız” dedi.
Jalal Al Bajaran: “Türk dizileri sayesinde ticaretimiz kolaylaştı”
Bandida Kozmetik Genel Müdürü Jalal Al Bajaran da Türkiye’de olmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirdi. “2017’de Türkiye’ye geldik. Kozmetik sektöründe bir boşluk olduğunu fark ettik ve bu alana yatırım yaptık. Türk dizilerine hayranım. Bu yapımlar sayesinde insanlar Türkiye’ye daha yakın hissediyor, ticaret daha kolay hale geliyor” dedi.
Türkiye’nin parfüm üretimi konusunda çok ileri bir noktada olduğunu belirten Bajaran, “Severek çalıştığımız bu sektörde bir ruh ve kimlik oluşturduk. Bu kimlik bizi küresel pazarda farklılaştırıyor” diye konuştu.
Beauty İstanbul Fuarı, Türk kozmetik sektörünün hem üretim hem de marka gücünü dünyaya göstermesi açısından önemli bir vitrin olma özelliğini bu yıl da korudu. Sektör temsilcileri, fuarın sağladığı iş bağlantılarının gelecek ihracat hedeflerine doğrudan katkı sunacağı görüşünde birleşti.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Beauty İstanbul’da Türk Kozmetik Sektörü Gücünü Gösterdi
İstanbul'da düzenlenen Beauty İstanbul Fuarı, Türk kozmetik sektörü için önemli bir buluşma noktası oldu. Sektör temsilcileri, fuarın ihracat potansiyelini artırdığına dikkat çekti. Türk dizileri sayesinde Türk markalarına olan ilginin arttığı belirtildi.
İstanbul’da düzenlenen Beauty İstanbul Fuarı, Türk kozmetik sektörünün küresel vizyonunu ortaya koyduğu ve ihracat hedeflerini büyüttüğü güçlü bir buluşma noktası oldu. Harbiye Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda gerçekleştirilen fuarda, sektörde öncü firmaların temsilcileri AA mikrofonlarına konuştu.
Bülent Konca: “İhracat potansiyelimizi artıracak bir platform”
MG International Fragrance Company adına konuşan Başkan Yardımcısı Bülent Konca, fuarın bu yılki organizasyonuna dair değerlendirmelerde bulundu. Konca, “Beauty İstanbul Fuarı, Türkiye kozmetik sektörü için stratejik öneme sahip. Yerli üreticilerimizin ihracat gücünü artıran bir platformdayız. Fuarda birçok kıymetli markamız, bitmiş ürünleriyle uluslararası alıcılarla buluşuyor” dedi.
Konca, Türkiye’nin kozmetik sektöründe son yıllarda önemli bir ivme yakaladığını vurgulayarak, “Kozmetik dünyasında 500 milyar dolarlık bir hacim var. Türkiye bu pastadan 3 milyar dolarlık bir pay alıyor. Artık Prive Label üretim konusunda dünyanın tercih edilen merkezlerinden biri konumundayız” diye konuştu.
Sektörün gelişiminde Türk dizilerinin yurt dışı etkisine de değinen Konca, “Dizilerimiz, kültürel tanıtımın ötesinde kozmetik sektörüne de katkı sağlıyor. Türkiye’nin dijital büyükelçileri olarak medya, ihracatın önünü açıyor” ifadelerini kullandı.
Özgür Özbulut: “Diziler Türk markalarına kapıı açıyor”
MAC Parfümü Dış Ticaret Sorumlusu Özgür Özbulut, fuarda gördükleri ilgiden memnun olduklarını belirterek, “Beauty İstanbul, bizim için gelenekselleşmiş bir organizasyon. Bu yıl fuarın Tüyap’a taşınması katılım açısından da verimli oldu” dedi.
Özbulut, firmanın 25 yıllık geçmişe sahip olduğunu ve 22 ülkede aktif operasyon yürüttüklerini belirterek, “Özellikle Orta Doğu’da Türk markalarına olan ilgi çok yüksek. Türk dizilerinin etkisiyle markamıza karşı bir güven ve heyecan oluştu. Bu durum ihracat performansımıza da olumlu yansıyor” dedi.
Asya Pasifik bölgesine özellikle Singapur’da yaptıkları yatırımlarla dikkat çektiklerini söyleyen Özbulut, “Singapur’da yerel yatırım yapan ilk Türk markasıyız. Uzak Doğu’da gördüğümüz ilgi beklentimizin de üzerinde. Hedefimiz 150 milyon kişiye ulaşmak” açıklamasında bulundu.
Seçkin Erten: “Kokunun cinsiyeti ve yaşı yoktur”
MAC Parfüm Eğitim Direktörü Seçkin Erten ise kozmetik sektörünün sürekli yenilenen yapısına dikkat çekerek, “Kokunun cinsiyeti ve yaşı yoktur. Herkesin kendini iyi hissetmesini sağlayan bir dünyadayız. MAC olarak hem Türkiye’de hem de globalde 82 mağaza ile büyümeye devam ediyoruz” ifadelerini kullandı.
Markalaşmanın önemine vurgu yapan Erten, “İnsanların hayatına dokunmak, onlara özel hizmet sunmak vizyonumuzun temelini oluşturuyor. 5 yıl içinde küresel pazarda daha da güçlü bir marka olarak yer alacağız” dedi.
Jalal Al Bajaran: “Türk dizileri sayesinde ticaretimiz kolaylaştı”
Bandida Kozmetik Genel Müdürü Jalal Al Bajaran da Türkiye’de olmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirdi. “2017’de Türkiye’ye geldik. Kozmetik sektöründe bir boşluk olduğunu fark ettik ve bu alana yatırım yaptık. Türk dizilerine hayranım. Bu yapımlar sayesinde insanlar Türkiye’ye daha yakın hissediyor, ticaret daha kolay hale geliyor” dedi.
Türkiye’nin parfüm üretimi konusunda çok ileri bir noktada olduğunu belirten Bajaran, “Severek çalıştığımız bu sektörde bir ruh ve kimlik oluşturduk. Bu kimlik bizi küresel pazarda farklılaştırıyor” diye konuştu.
Beauty İstanbul Fuarı, Türk kozmetik sektörünün hem üretim hem de marka gücünü dünyaya göstermesi açısından önemli bir vitrin olma özelliğini bu yıl da korudu. Sektör temsilcileri, fuarın sağladığı iş bağlantılarının gelecek ihracat hedeflerine doğrudan katkı sunacağı görüşünde birleşti.
En Çok Okunan Haberler