Milka Karaağaçlı İnce; “Markamın tam bir dünya vatandaşı olmasını istiyorum. “

  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
Milka Karaağaçlı İnce; “Markamın tam bir dünya vatandaşı olmasını istiyorum. “

Son zamanlarda adını sıkça duymaya alıştığımız başarıları ile adından ulusal ve uluslararası platformlarda sıkça söz ettiren Kısmet by Milka Marka Kurucusu&Kreatif Direktörü Milka Karaağaçlı İnce Breaking News olarak değerli bir röportaj gerçekleştirdik. 

Savaş Uğurlu; Bizler sizi tanıyoruz ama bilmeyenler için bize kendinizden bahseder misiniz?

Milka Karaağaçlı İnce; 1975 yılında İstanbul’da başladı:) Çok güzel bir çocukluğum oldu. Lisede Saint Benoit Fransız Lisesi’ndeydim. Mezun olduktan sonra Marmara Üniversitesi İşletme Bölümü’nü bitirdim. Ardından Los Angeles UCLA’ de iletişim alanında eğitim aldım. İletişim ve reklam sektöründe uzun yıllar çalıştıktan sonra kendi markamın yani Kismet by Milka’ nın yolculuğu başladı.

Savaş Uğurlu; Çok değerli bir marka çıkarttınız? Hikayesini anlatır mısınız?

Milka Karaağaçlı İnce; Teşekkürler. İletişim ve reklamcılık alanında global ajanslarda uzun yıllar çalıştıktan sonra farklı bir şeyler yapmak istediğimi fark ettim. İçimdeki bir şeyler yaratma, kendimden, hayallerimden bir parça üretme, kendimi var etme arzusu fazlasıyla ağır basmaya başlamıştı. O dönemde işim için sık sık Londra’ya seyahat ediyordum ve her gidişimde mutlaka yanımda ufak hediyeler götürürdüm. Her ne kadar kültürümüzün tam merkezinde olan bir figür olsa da nazar boncuğu, yurtdışında bu derece bir bilinirliği yoktu. Ben de bu gidişimde nazar boncuklu bir kolye götüreyim dedim ve iyi ki de demişim! Marka yolculuğumu başlatan belki minik ama en büyük adım bu oldu. Türk geleneklerini temsil eden bu kolye hem arkadaşım hem de onun arkadaşları tarafından çok beğenildi ve ilgi gördü. Bir anda kolyeyi gören herkes nazar boncuklu bilezik, küpe, kolye siparişleri vermeye başladı. Bu da bana ilham verdi. Ardından tam üç haftada, 70 farklı nazar boncuklu model yaparak Londra’ya yolladım. Tamamı satıldı, bu da aslında Kismet by Milka’ nın ilk koleksiyonu olarak tanınan kirpikli göz tasarımlarının olduğu Protect Me’nin temellerini oluşturmuş oldu. İnsanlar tasarımlarımı beğenip almak istedikçe, çocukluğumdan beri var olan hayalimi gerçekleştirmeye karar verdim. Hayata bakışımı, inançlarımı ifade edebileceğim alanı bulmuştum. İşin inceliklerini öğrendikçe daha büyük haz duymaya başladım ve mesleğimi bırakarak bu yeni serüvene atıldım. Kismet by Milka’ nın hikayesi işte tam olarak bu şekilde başladı.

Savaş Uğurlu; Pandemi ile beraber çok ciddi bir olumsuzluklar oldu. Sizin sektörünüz bu durumdan nasıl etkilendi? Siz bu olumsuzluklardan kendinizi nasıl sıyırdınız?

Milka Karaağaçlı İnce; Özellikle pandemi sırasında dünyanın yaşadığı duygu değişimi ve bizim bireysel olarak yaşadığımız değişimler yeni sezon koleksiyonumuz için de bize ilham verdi. Biz pandemi sürecinde de yaratmaya ve çalışmaya devam ettik. Ama zorlu bir süreçti çünkü bizi nelerin beklediğini bilmiyorduk. Herkes aynı durumdaydı. Risk aldık ve büyümeye, yeni alışkanlıkları mücevhere katmaya devam ettik. Olumsuz olarak; sadece psikolojik olarak belirsizlikle savaşmanın güçlüğünü verebilirim. Tabii ki stresiniz artıyor. Ama bu herkes ve her sektör için böyle. Buradan kendimize inanarak çıkacağımıza şüphem yoktu. Öyle de oldu. Burada farklı düşünmek, öncü olmak, trendleri takip etmek yerine onları yaratan olmak çok önemli.

Savaş Uğurlu; Girişimci olmak isteyen, İş yapmak isteyen ama cesaret edemeyen kadınlara neler tavsiye edersiniz?

Milka Karaağaçlı İnce; Benim için başarı, hayaller, fark yaratan fikirler yaratma ve üretim aşkı kendinize olan inançla beraber gelen bir şey. Rutinin başarıyı engellediğini, başarılı olmanın sürekli fark yaratan, ezber bozan, kendi alanında öncü adımlarla geldiğine inanıyorum. İnsan kendi geleceğini de, kendi başarısını da, kendi seçimleriyle belirliyor. Marka ismimiz de aslında bu düşünceyle paralel. Her ne kadar kaderci bir isim olarak gözükse de Kismet, herkes kendi geleceğini kendi kararlarıyla, adım adım şekillendiriyor. Başarı da başarısızlık da kendi elimizde. Girişimci olmak isteyenlere tavsiyem; önemli olan pes etmeden, olumsuz düşüncelere mümkün olduğunca kapılmadan motive kalabilmek.

Savaş Uğurlu; Markanızı ileride hayalim şu şurada görmek istiyorum dediğiniz bir konumu var mı.?

Milka Karaağaçlı İnce; Yaratıcılığımın sınırlarını zorlamayı seviyorum. Kismet by Milka da bu mottoyla hareket ediyor. Bizim için hiçbir zaman ‘’tamam oldu’’ diye bir şey yok. Her sene yeni bir fikirle geliyorum ve kendi kendimle tasarım sınırlarını zorlamak için mücadele ediyorum. Burası benim oyun alanım. Markamın tam bir dünya vatandaşı olmasını istiyorum. Değişik milletlerden, farklı yaş gruplarından herkesle arkadaşlık kurabilsin, herkes onunla kendi duygularını ifade edebilsin istiyorum.

Savaş Uğurlu; Birçok dünyaca ünlü isim, oyuncu sanatçı markalarınızı kullandı. Başladığınız noktaya baktığınızda gelinen nokta ve bu gurur veren durumlar sizde ne gibi düşünceler oluşturuyor?

Milka Karaağaçlı İnce; Gerçekten neredeyse hayalini kurduğum herkesin Kismet by Milka tasarımlarından birer parça taktığını görme şansına sahip oldum. Tasarımlarımın Madonna, Meghan Markle ve Scarlett Johansson gibi birçok ünlü isimde hayat bulduğunu görmek inanılmaz bir duygu, çok gurur verici. Her zaman hedeflerimi yüksek tuttum ve pozitif düşünerek en iyisini hayal ettim markam için. Şimdi geldiğimiz nokta için gerçekten şükrediyorum ve aslında rahatlamak yerine daha da üretken olmak konusunda inanılmaz motive oluyorum.

Savaş Uğurlu; Mesleki açıdan hayalim hedefimde son noktam budur, dediğimiz bir planınız var mı?

Milka Karaağaçlı İnce; Biz tam olarak hissedemesek de sürekli bir değişimin içerisindeyiz. İnancım ve tutkum tam. Ama bazı şeyleri planlayamıyoruz. Bunu neden söylüyorum? Gerçekten son nokta diye bir şey düşünmüyorum. Sosyal hayatı anlamak, kendimi anlamak, tasarımlarımın yaşadığım dünyayı yansıtmasını hedeflemek dışında bir arzum yok şu an. Bir akışın içinde olmak güzel. Bir nokta koymak istemiyorum bu yüzden.

Savaş Uğurlu; Bizlerin sormayı unuttuğu sizlerin söylemek istediği konular varsa yazmanızı rica ediyoruz.

Milka Karaağaçlı İnce; Uzun yıllardır tasarımlarınızla iddialı olmayı başarıyorsunuz. Peki markanızın bünyesine piercingleri de dahil etme fikri nasıl ortaya çıktı? Ear styling hep gündemimizdeydi, hatta ana odak noktamızdı diyebilirim. Zaten geniş olan küpe kategorimizi ear cufflarla 2014’te daha da genişlettik, ardından fine jewelry piercing konusunda global bir trendsetter olduk. Sokak stilini içselleştirmiş marka DNA’mız bu adımla kendini gerçekledi. Bu gerçekten çok heyecan verici bir adım oldu bizim için. Türkiye’de ve dünyada piercing dendiğinde akla hep dövme stüdyolarındaki servis ve standart küpeler gelirdi. Piercing konusunu biz de bu yüzden servisiyle ele alarak, üstüne tasarım ve mücevher anlayışımızı da katarak bambaşka bir boyuta taşıdık. Klasik güzellik algılarının yıkıldığı bu dönemde farklı tasarımlarla alışılmış çizginin dışına çıkmak ve takı alanında fark yaratmak bizim için çok önemliydi, piercing kategorisini bu düşünce ile şekillendirdik. 

Savaş Uğurlu; KISMET BY MILKA piercing’lerini klasik versiyonlardan farklı kılan nedir? 

Milka Karaağaçlı İnce; Öncelikle şunu belirtmek gerekli, ürünlerimiz Amerika’daki Association of Professional Piercers tarafından onaylı. Bu onay şu anlama geliyor, bizim piercinglerimiz Amerika’da da delim sırasında kullanılabilen ürünler. Amerika’da bu alanda ciddi standartlar geliştirilmiş ve uygulanır durumda. Biz Kismet by Milka tasarımlarını bu anlamda dünya standardında mükemmelleştirmiş durumdayız; bu çok önemli bir konu.Teknik olarak ne özellikleri var derseniz, mesela bizim ürünlerimiz nikel içermiyor. Bu alerji ihtimalini minimuma indirmek için çok önemli bir detay. İyileşme sürecini hızlandıran bir başka özellik de kapanma mekanizması. Standart küpeden çok farklı, arkası düz ve sabit, kulağınızı sıkıştırmayan vidalı bir kapanma mekanizması var. Bununla beraber dış yüzeyi mikro seviyede pürüzsüz. Bu da olası bir bakteri üremesi ihtimalini minimize ediyor. Teknik standartların yanı sıra tasarımlarımızla da ciddi fark yaratıyoruz. 14 ayar Roslow Gold ve değerli taşları birleştirerek hazırladığımız piercing koleksiyonumuz ile her yaştan kadına ve erkeğe yüzlerce alternatif sunuyoruz. Özetle; eğitimli piercing uzmanlarımız, mağazalarımızdaki piercing stüdyolarımız, tasarımlarımız ve nitelikli üretim Kismet by Milka’ yı bu konuda eşsiz kılıyor.

Savaş Uğurlu; Tamamen sizin imzanızı taşıyan roslow gold renginin mix & match kullanımı üzerindeki etkisi nasıl yansıyor piercing’lere?

Milka Karaağaçlı İnce; Dediğiniz gibi Roslow Gold bizim imza rengimiz. Her cilt tonuna uygun, farklı altın tonlarıyla bir araya geldiğinde uyumlu duran bir altın tonu yaratmak istedik. Hayatımızda birçok sınır var evet ama takı konusunda böyle bir sınır olmamalı diye düşünerek yarattığımız Roslow Gold, sıcak, şeftali tonuna yakın bir renk ve bu sayede her altın rengi ile rahatlıkla kombinlenebiliyor. Ten rengiyle de çok iyi uyum sağlıyor. Aşığım ben bu renge :) Ve evet mix & match kullanımı üzerine gerçekten de çok etkili geri dönüşler aldık Roslow Gold rengi sayesinde. Hem piercinglerimizi farklı altın tonlarında küpelerle kombinlendiğinizde harika duruyor, hem de kolye ve bilezik kombinlerinde altın tonu düşünmeden oluşturulan mix & match’lerle daha çarpıcı ve yaratıcı bir görünüm ortaya çıkıyor bence.

Savaş Uğurlu; Sizce piercing’ler son yıllarda neden bu kadar popüler hale geldi?

Milka Karaağaçlı İnce; Artık moda da, tüm dünya gibi yaşamla iç içe evrilmeye, bütünlük kazanmaya başladı. Sanat ve tasarım dünyası; sokaktan, yaşamın kendisinden besleniyor. Dolayısıyla moda da sokaktan, gerçek hayattan aldıklarını yansıtıyor. Böyle bakınca piercing; her ne kadar tarihi çok eskiye dayanan bir aksesuar olsa da, son yıllarda sokak stilinin popülerliğinin artması ile birlikte yeniden gündeme oturması çok yerinde bir trend. Üstelik tasarımın gitgide önem kazandığını düşünürsek, insanların kendi kulak tasarımlarını / kombinlerini yapabilmeleri bu işi çok kişiselleştirilebilir kılıyor. Herkesin kulağı birbirinden o kadar farklı ki, herkesin ear styling için geniş bir oyun alanı var.Biz de bu trendi takip etmekten ziyade yaratan markalardan biri olarak, fine jewelry piercing koleksiyonumuzla insanlara kendilerini ifade etme, kendi kulak tasarımlarını yaratma imkânı sunuyoruz.

Savaş Uğurlu; KISMET BY MILKA imzasını taşıyan piercing’ lerin dışında, mağazanızda bu işlemi de sunuyor musunuz müşterilerinize?

Milka Karaağaçlı İnce; Piercing stüdyolarımızda Kismet by Milka’ ya ait olmayan ürünlerle işlem yapmıyoruz. Çünkü delim sırasındaki yüksek sağlık standartlarının sağlanmasının yanı sıra, işlemin ardından takılan piercingin teknik özellikleri iyileşme süreci için çok ama çok önemli. Az önce de detaylı anlattığım gibi piercinglerimizin alaşımı, yüzeyi, kapanma mekanizması tamamen hızlı iyileşme için mükemmelleştirilmiş durumda. Bu sebeple biz yalnızca dünya standartlarına uygun ürettiğimiz kendi piercinglerimizi kullanıyoruz.

 

Anahtar Kelimeler:
Galatasaray'ın Mısırlı futbolcusu Mustafa Muhammed, Nantes'a transfer olduÖnceki Haber

Galatasaray'ın Mısırlı futbolcusu Mustaf...

Trabzonspor Başkanı Ahmet Ağaoğlu: Kulübe borcum çok büyükSonraki Haber

Trabzonspor Başkanı Ahmet Ağaoğlu: Kulüb...

Yorum Yazın