Hava Durumu
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

İDA Başkanı Ünsür, "Halkla ilişkiler işi sağlam bilgi birikimi gerektirir"

Haber Giriş Tarihi: 21.08.2019 20:27
Haber Güncellenme Tarihi: 21.08.2019 20:27
Kaynak: Haber Merkezi
breakingnews.com.tr
İDA Başkanı Ünsür, "Halkla ilişkiler işi sağlam bilgi birikimi gerektirir"

Günümüzde hemen hemen sektörle alakası olmayanların bile sıkça kullandığı bir kelime PR (Public Relations ) ile alakalı tüm sorularımızı işin muhatabına sorduk:

Esra Şengülen Ünsür; İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA) Başkanı; "Halkla ilişkiler, genel kültürün değerini hiç kaybetmediği bir sektördür."

Savaş Uğurlu; Bize kendinizden ve derneğinizden bahseder misiniz?  

Esra Şengülen Ünsür; İletişim Danışmanlığı sektöründeki kurumları temsil eden ve sektörün önde gelen iletişim danışmanlığı şirketlerini çatısı altında buluşturan İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği – İDA, Uluslararası İletişim Danışmanlığı Birliği – ICCO’nun Türkiye temsilcisidir. 

İDA’nın amacı, üyesi şirketlerin içinde bulunduğu halkla ilişkiler sektörünü geliştirmek, genişletmek ve itibarını artırmak; sektörde haksız rekabete, kayıt dışı faaliyete ve etik dışı davranışlara karşı bilinç yaratmak;  sektörden hizmet alan kuruluşların sektör hakkında doğru bilgilere ulaşmasını sağlamak; üyelerinin mesleğin ve piyasanın sorunları karşısında dayanışmalarını ve rekabet ortamını zedelemeden ortak hareket etmelerini, uluslararası hizmet standartlarına ve etik kodlara uyarak örnek olmalarını, mesleki performanslarını ve yönetim becerilerini artırarak hizmet kalitelerini yükseltmelerini sağlamaktır. Derneğin odak konusu, sürdürülebilir ve verimli büyüyen güçlü bir sektör olmaktır. İDA üyelerinin Türkiye’de iletişim danışmanlığı ve halkla ilişkiler sektörünün yarıya yakın bölümünü temsil ettiği tahmin edilmektedir. İDA üye şirketleri, 800 civarı insan kaynağı ile Türkiye’nin önde gelen 500’den fazla kurum ve markasına iletişim danışmanlığı ve operasyonel süreç yönetimi hizmeti vermektedir. Yaklaşık bir yıldır Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini üstlendiğim İDA’da, önceki dönem çalışmalarının üzerine sürdürülebilir ve katma değerli projeler koyarak, sadece sektörel değil, ülkemizin değerlerine uzmanlığımız kapsamında destek veren adımlar atmaya gayret ediyoruz. Başta GAP Bölge Kalkınma İdaresi ile birlikte başlattığımız “Mezopotamya Tanıtım Platformu” çalışmaları olmak üzere; sektörümüze genç insan kaynağı kazandırmak yönünde başlattığımız projelerden iletişimde etik değerlerin benimsetilmesi yönünde gerçekleştirdiğimiz etkinliklere kadar çok sayıda çalışma yürütüyoruz.

Ülkemizin itibarlı iletişim danışmanlığı şirketlerinden biri olan Artı İletişim Yönetimi’nin Yönetici Ortaklarından biriyim. İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler Bölümü’nde yarı zamanlı öğretim görevlisi olarak çalışıyorum. Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD), Reklam Özdenetim Kurulu (RÖK), Yaratıcı Endüstriler Konseyi Derneği (YEKON) üyesi ve Teknolojide Kadın Derneği (WTech) Etik Komitesi üyesiyim.  

Savaş Uğurlu; Türkiye'de PR anlayışı sizce kurum ve kişilerde yavaş yavaş yer edinmeye başladı mı?

Esra Şengülen Ünsür; Türkiye’de halkla ilişkiler sektörü görece genç bir sektör olmasına rağmen önemli bir yere sahiptir. Hem ülkemizin ekonomisine büyük katkılar koyan markaların, hem de global markaların Türkiye’deki iletişim faaliyetlerine danışmanlık hizmeti veren çok sayıda kişi ve kurum söz konusu. Örneğin bugün Türkiye’nin en büyük sanayi kuruluşları listesinde ön sıralarda yer alan hemen tüm markalar mutlaka profesyonel bir iletişim danışmanlığı hizmeti alıyor. Çünkü artık bütün dünya biliyor ki; bir markanın pazar değeri, onun sahip olduğu itibar ile doğrudan ilintili. Bir kurumun, markanın ya da kişinin itibar mimarisi ise halkla ilişkiler alanının uzmanlığıdır.  Özetle halkla ilişkiler Türkiye’de de ciddi bir öneme sahip durumda. Elbette sektör üyeleri olarak pazarımızın büyüme potansiyelinin farkındayız. Bu kapsamda da elimizden geldiğince çalışmalarımızdan, uzmanlığımızdan ve uzmanlığımızın kurum ve markaların yönetim süreçlerindeki katma değerini anlatmaya çalışıyoruz.

Savaş Uğurlu; Bir kurum veya bir kişi kendisiyle veya şirketiyle alakalı bir PR firması arayışında ise hangi kriterlerde araştırma yapmalı? Bir PR firmasında sizce kriterler neler olmalı?

Esra Şengülen Ünsür; Bir kurum, halkla ilişkiler konusunda profesyonel bir danışmanlık hizmeti almak istiyor ve bunu daha önce yapmamışsa, öncelikle bir deneyimli kurumsal iletişim yöneticisi işe almayı düşünebilir. Kurumsal iletişim yöneticileri, bir kurumun ihtiyaçlarını içerde yapacağı çalışmalarla belirler ve uygun ajansların seçimi konusunda yöneticileri yönlendirebilir. Ajans seçimlerinde sıklıkla kullanılan yöntem bir konkur süreci düzenlemek oluyor. Bunun için İDA’nın yayınladığı “İletişim Danışmanlığı Konkur Süreç Yönetimi” dokümanının etik ve başarılı bir konkur süreci için kritik bir yol gösterici olduğunu düşünüyorum. Her durumda dikkat edilmesi gerekenler; öncelikle kurumun iletişimle elde etmek istediği hedeflerin ve kendisinin belirlediği iletişim danışmanlığı ihtiyacının kapsamının netleştirilmesidir. Kurum bu iç çalışmayı tamamladıktan sonra, yapacağı görüşmelerde bu konuda kendisine en iyi hizmeti verecek ajansları seçebilecektir.

Unutulmamalıdır ki; halkla ilişkiler kapsamı geniş ancak son derece net bir uzmanlıktır. Ne sadece medya ilişkileridir, ne de sadece etkinlik yönetimi… Kurumun veya markanın itibarının yükseltilmesi ve hatta bazı durumlarda yeniden inşa edilmesi konusunda ciddi bir bilgi ve deneyimle yürütülen çalışmaların bütünüdür.  

Savaş Uğurlu; Artık şirketler dışında freelance olarak da PR işiyle uğraşıyor? Sizce herkes PR yapabilir mi? Yapmalı mı?

Esra Şengülen Ünsür; İletişim danışmanlığı hizmeti yetkin ve deneyimli bir kişi tarafından elbette verilebilir. Ancak halkla ilişkiler, yukarıda da bahsettiğim gibi, bir çalışmalar bütünüdür ve kurumlar ile markaların tüm ihtiyaçlarını karşılayabilecek alt uzmanlıklarda bir ekip çalışması gerektirir. Her durumda halkla ilişkiler hizmeti verebilecek kişilerin öncelikle yükseköğrenim yapmış, sosyoloji ve yakın siyasi tarih konusundaki bilgisiyle toplumsal dinamiklere hâkim, Türkçe ve tercihen en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimde yetkin olması beklenir. Sürekli öğrenmeye açık, meraklı, çok okuyan, ülkenin, dünyanın ve hizmet verdiği markanın faaliyet gösterdiği sektörün gündemine hâkim olması gerekir. Halkla ilişkiler, genel kültürün değerini hiç kaybetmediği bir sektördür.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.