DİJİTAL PAZARLAMA  7’DEN 70’E HERKESİ ETKİ ALTINA ALIYOR!

  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
DİJİTAL PAZARLAMA  7’DEN 70’E HERKESİ ETKİ ALTINA ALIYOR!

TÜRKİYE’DE DİJİTAL MECRALARA HARCANAN BÜTÇE %65 PAYLA GELENEKSEL MECRALARI GERİDE BIRAKTI!

 Teknolojinin gelişmesiyle birlikte dijital mecra kullanımı da her geçen gün artıyor. Şirketler ise ürünlerini ve hizmetlerini tüketici ile buluştururken iş sonuçlarına katkısını ölçebildikleri dijital pazarlamaya daha fazla yatırım yapıyor. Dijitalin hayatımıza dahil olmasıyla birlikte pazarlamadan beklentilerin de değiştiğini aktaran DenizBank Dijital Satış ve Pazarlama Grup Müdürü ve aynı zamanda uluslararası eğitim platformu Laba eğitmeni Aslı Gülen Gündüz, dijital pazarlama dünyasına ait önemli görüşler paylaşıyor.

 Her geçen gün hayatımıza daha da dahil olan teknolojiyle birlikte dijital mecraların kullanım oranı artmaya devam ediyor. Dijitalleşme ile veriyi toplama ve kullanma konusunda gelişen şirketler, ölçümleyebildikleri, sonucunu görebildikleri, anlık olarak optimize edebildikleri dijital pazarlamaya daha fazla yatırım yapıyor. Bu dönüşümün etkisiyle geleneksel pazarlama için de dijital gibi ölçme ve ilişkilendirme metotlarının geliştirilmeye başlandığına dikkat çeken DenizBank Dijital Satış ve Pazarlama Grup Müdürü ve aynı zamanda uluslararası eğitim platformu Laba eğitmeni Aslı Gülen Gündüz, dijital pazarlama dünyasına dair önemli bilgileri aktarıyor.

Dijitalleşme Pazarlama Süreçlerini Etkiliyor

Geçmişten günümüze başarılı bir pazarlama stratejisinin arka planında kurumların doğru iş sonuçları üretmeye odaklanması bulunuyor. Özellikle 2000’li yıllardan sonra yaygınlaşan müşteri odaklı pazarlama yaklaşımı, geleneksel ve dijital pazarlama metotlarında geçerliliğini sürdürüyor. Doğru kitleye, doğru zamanda, doğru içerikle ulaşmak ise pazarlama uzmanlarının değişmeyen gayesi. Kullanıcıların yaşam tercihlerine göre farklılaşan içerikleri doğru anda ve mecrada sunabilmenin iş sonuçlarına olumlu katkısına değinen Aslı Gülen Gündüz, şirketlerin giderek daha fazla tüketicilerin mikro anlarına odaklandıklarını kaydediyor.

Dijital Pazarlama Hayatın Her Aşamasına Dahil Oluyor

DenizBank Dijital Satış ve Pazarlama Grup Müdürü ve aynı zamanda uluslararası eğitim platformu Laba eğitmeni Aslı Gülen Gündüz, dijital pazarlama dünyasına dair görüşlerini paylaşıyor.

1. Dijital pazarlama kısıtlı değil, daha hedefli şekilde erişim imkânı yaratıyor. Günden güne internete ve sosyal medyaya olan talep artıyor. Öyle ki Türkiye’deki internet kullanıcıları nüfusun %78’ini, sosyal medya kullanıcıları ise %71’ini aşmış durumda. Dijital kullanıcıları belli bir kesimle veya sosyo-ekonomik statüyle sınırlamak mümkün değil. Ayrıca, günlük internette geçirilen zaman 8 saat ile geleneksel mecralarda geçirilen zamanı aşmış durumda. Dijital pazarlama “kısıtlı” değil, daha “hedefli” şekilde tüketiciye erişim imkânı sağlıyor.

2. Türkiye’de dijital pazarlamaya yapılan yatırımlar artıyor. 2021’in ilk yarısında Türkiye’de dijital mecralara harcanan bütçenin payı total medya harcamasının %65’ine ulaşarak geleneksel mecraları oldukça geride bıraktı. Rekabetin giderek arttığı bu dönemde dijital pazarlama ve analitik temellerini oluşturan firmalar, yatırımın geri dönüşünü analiz ve optimize ederek dijitale ayırdıkları bütçeleri giderek artırıyor. Özellikle katlanarak artan girişimcilik trendi içinde doğrudan dijitale doğan markalar, sosyal e-ticaret firmaları gibi hedef odaklı büyüme sağlamak isteyen girişimler için dijital ana pazarlama mecrası konumuna geliyor.

3. Dijital pazarlama, teknolojiyle evrilirken veri güvenliğine dair adımların da atılması gerekiyor. Dijital pazarlama ilk olarak hedeflemenin kapılarını açarak dilediğimiz hedef kitleye ulaşmamıza olanak tanıdı. Devamında ise yaptığımız yayınların sadece erişim, izlenme, tıklama gibi soft metriklerinin dışında iş sonuçlarına dönüşümünü ölçmek ve analiz etmek işin boyutunu değiştirdi. Şu an bulunduğumuz noktada dijital pazarlama kendi öğrenen, makine öğrenimi yetkinliklerini reklam modellerine entegre ederek hedeflemeden optimizasyona uçtan uca otomatik servis sunan bir yapıya evrildi. Bu alanda mecraların yaptığı yatırımlar, daha atılacak adımların olduğunu gösteriyor. Özellikle verinin kullanım alanı arttıkça veri güvenliği konusu tüketicilerin, regülasyon sağlayıcıların ve kurumların gündeminde daha fazla yer ediniyor. Kısıtlamalar ve fırsatlar arasında doğru dengenin bulunması da önemli noktalardan birini oluşturuyor.

Plast Eurasia İstanbul 30’uncu yıl coşkusuyla her zamankinden daha güçlüÖnceki Haber

Plast Eurasia İstanbul 30’uncu yıl coşku...

Özyeğin Üniversitesi HEIght Projesi Kapsamında Uluslararası Girişimcileri DestekliyorSonraki Haber

Özyeğin Üniversitesi HEIght Projesi Kaps...

Yorum Yazın

Başka haber bulunmuyor!