Gelir seviyesi artan kişilerin temel ihtiyaçları karşıladıktan sonra ilk odaklandığı yer kendi kişisel bakımı ve dış görünüşüdür.
Bu kitle ürünlerin fiyat politikasından ziyade içerikleri ve kullanılan hammadde kalitesi konusunda çok hassas olduklarını göreceksiniz.
Yani daha bilinçli, daha seçici bir tüketici ile karşı karşıyayız.
Artık Türkiye’de bilinçli tüketici diye bir kavram var, bu tüketiciler ürünlerin içeriğinden tutunda kullanılan hammaddeye kadar bilinç sahibi olan kişilerdir. Bunu aslında basit bir örnek ile gösterebiliriz, 40-50 yıl önce el, yüz ve vücut için üretilen tek tip nemlendiricilerin yerini cilt bakım rutinleri almıştır.
Pandemi etkisi ile bir çok sektörde ciro kayıpları yaşanırken bu kayıplardan bir çok sektör etkilenmedi. bunlardan birincisi en önemlisi e-ticaret.
E ticaret bize hayatınızda ben de varım dedi ve tam olarak evimizin içerisine oturdu .
İkincisi ;insanlar kendilerini daha iyi hissetmek için kişisel bakımlarına önem vermeye başlaması. Bu yönelimler neticesinde kozmetik ve kişisel bakım pozitif yönde etkilenen sektörler arasında en önlerde yerini aldı.
Dijitalleşen dünyada artık herkes istediği bilgiye ve görsele anında ulaşabilmekte .
Sosyal medyada diğer sektörlere oranla kozmetik ve kişisel bakım üç dört kat daha fazla ürün araştırılan yer oldu .
Bu hedef kitle reklamlarda gördüğü görsel ve yazılı anlatımlaradaha fazla güven duymaya başladı.
Veriler Güven duydukları güzellik ve kişisel bakım ürün videoları diğer video ve sektör videolarına oranla %70 oranında daha fazla izlenmekte olduğunu ortaya koymaktadır.
Söz konusu kitle %65 oranında infuluncer ve fenomenlerin tanıttığı ürünlere güvenmekte ve infuluncerların tanıttığı markalara ve ürünlere güvenmekte o markalardan vazgeçmemekte.
Bir çoğu fenomenlerin tanıttığı markaları favorilerine ekleyerek hayatında kalıcı hale getirmektedir.
Dolayısı ile e ticaret sektörünün hızla büyümesi sonucunda markalar doğrudan tüketiciye aracısız ulaşma imkanı bulmuştur
Kozmetik ve kişisel bakım sektörü küresel arenada güçlü kalmaya devam ederken tüketiciler de güneşin zararları konusunda daha bilinçli ve eğitimli hale gelmiştir. Bu eğilim geliştikçe sektör büyüme hızını ve ivmesini daha da arttırmıştır .
Temiz pürüzsüz bir cilt sağlıklı ve genç görünmenin giriş kapısıdır.
Bunun sıralamasının iyi bilinmesi kaliteli yaşamın anahtarıdır.
Uzman dermatolog desteği de bunun bir ileriki aşamasıdır.
Kısaca doğru sıralama temizlik cilt temizliği serum ve sonrasında günlük bakım kremleridir.
Bir sonraki yazımızda kozmetik ürün alırken dikkat edilmesi gereken hususları sizlerle paylaşacağım
Sağlıklı günler dilerim
Yorum Ekle
Yorumlar
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Ferda Tonyalı/ Akademisyen
Kozmetik ve Kişisel Bakım Sektörü
Gelir seviyesi artan kişilerin temel ihtiyaçları karşıladıktan sonra ilk odaklandığı yer kendi kişisel bakımı ve dış görünüşüdür.
Bu kitle ürünlerin fiyat politikasından ziyade içerikleri ve kullanılan hammadde kalitesi konusunda çok hassas olduklarını göreceksiniz.
Yani daha bilinçli, daha seçici bir tüketici ile karşı karşıyayız.
Artık Türkiye’de bilinçli tüketici diye bir kavram var, bu tüketiciler ürünlerin içeriğinden tutunda kullanılan hammaddeye kadar bilinç sahibi olan kişilerdir. Bunu aslında basit bir örnek ile gösterebiliriz, 40-50 yıl önce el, yüz ve vücut için üretilen tek tip nemlendiricilerin yerini cilt bakım rutinleri almıştır.
Pandemi etkisi ile bir çok sektörde ciro kayıpları yaşanırken bu kayıplardan bir çok sektör etkilenmedi. bunlardan birincisi en önemlisi e-ticaret.
E ticaret bize hayatınızda ben de varım dedi ve tam olarak evimizin içerisine oturdu .
İkincisi ;insanlar kendilerini daha iyi hissetmek için kişisel bakımlarına önem vermeye başlaması. Bu yönelimler neticesinde kozmetik ve kişisel bakım pozitif yönde etkilenen sektörler arasında en önlerde yerini aldı.
Dijitalleşen dünyada artık herkes istediği bilgiye ve görsele anında ulaşabilmekte .
Sosyal medyada diğer sektörlere oranla kozmetik ve kişisel bakım üç dört kat daha fazla ürün araştırılan yer oldu .
Bu hedef kitle reklamlarda gördüğü görsel ve yazılı anlatımlaradaha fazla güven duymaya başladı.
Veriler Güven duydukları güzellik ve kişisel bakım ürün videoları diğer video ve sektör videolarına oranla %70 oranında daha fazla izlenmekte olduğunu ortaya koymaktadır.
Söz konusu kitle %65 oranında infuluncer ve fenomenlerin tanıttığı ürünlere güvenmekte ve infuluncerların tanıttığı markalara ve ürünlere güvenmekte o markalardan vazgeçmemekte.
Bir çoğu fenomenlerin tanıttığı markaları favorilerine ekleyerek hayatında kalıcı hale getirmektedir.
Dolayısı ile e ticaret sektörünün hızla büyümesi sonucunda markalar doğrudan tüketiciye aracısız ulaşma imkanı bulmuştur
Kozmetik ve kişisel bakım sektörü küresel arenada güçlü kalmaya devam ederken tüketiciler de güneşin zararları konusunda daha bilinçli ve eğitimli hale gelmiştir. Bu eğilim geliştikçe sektör büyüme hızını ve ivmesini daha da arttırmıştır .
Temiz pürüzsüz bir cilt sağlıklı ve genç görünmenin giriş kapısıdır.
Bunun sıralamasının iyi bilinmesi kaliteli yaşamın anahtarıdır.
Uzman dermatolog desteği de bunun bir ileriki aşamasıdır.
Kısaca doğru sıralama temizlik cilt temizliği serum ve sonrasında günlük bakım kremleridir.
Bir sonraki yazımızda kozmetik ürün alırken dikkat edilmesi gereken hususları sizlerle paylaşacağım
Sağlıklı günler dilerim