Sosyal Medyada Daha Fazla Etkileşim Nasıl Alınır?

Sosyal Medyada Daha Fazla Etkileşim Nasıl Alınır?

Sosyal medyada etkileşim oranının yüksek olması, sizi sosyal medyada takip eden kişi sayısından daha değerlidir. Bu nedenle markanızın sosyal medyasını yönetirken takipçi sayınıza odaklanmak yerine paylaşımlarınızın daha fazla etkileşim alması için gerekli çalışmalara odaklanmalısınız.

Birbirinden farklı sosyal medya platformları, farklı kitlelere ve farklı paylaşım özelliklerine sahip olduğu için paylaşım içeriği, paylaşım zamanı ve paylaşımın ulaşacağı kitle sosyal medyada etkileşim ve beğeni almada çok önemli etkendir.

Örneğin takipçi satın almak etkileşiminizi arttırmaz çünkü satın alınan kullanıcıların sahte olma ihtimallerinin yanında, bu kişilerin markanızla ilgilenen hedef kitle olmadığı da bir gerçektir. Dolasıyla hedef kitlenizde olmayan takipçiler, sosyal medyada paylaştığınız gönderileri beğenmeyecek ve bu içeriklere yorum bırakmayarak etkileşime geçemeyeceklerdir.

Etkileşim Kraldır.

Çünkü her bir sosyal medya platformu aynı zamanda bir arama motoru özelliğine sahiptir. Etkileşimi yüksek olan gönderiler, markanızın arama motorlarında ilk sıralarda çıkmasına yardımcı olur. Dolasıyla etkileşim sosyal medyanın yanında markanızın bilinirliliğini arttıracak başka etkenleri de besler.

Sosyal medya platformlarında asıl amaç takipçiler ile etkileşime geçmek olduğuna göre bunu sağlamak için doğru içerik türleri üretmek ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor.

Doğru içerik türlerini doğru ve uygun zamanlarda paylaşmak, sosyal medyadaki etkileşim oranınızı ciddi oranda arttıracağı için aşağıda sizin için hazırladığımız sosyal medyada daha fazla etkileşim almak için en önemli 5 yolu paylaşıyoruz.

1- Hedef Kitlenize Yaratıcı Sorular Sorun

Takipçilerinize ve potansiyel takipçilerinize etkileşime geçirecek sorular hazırlayın. Paylaşımlarınıza yorum yapılması için takipçilerinizi yorum yazmaya teşvik etmelisiniz. Takipçilerinizin paylaşımınıza yorum yapması ve beğenmesi, onların sosyal medyasında bulunan kişilerinde görmesine sebep olacağı için, markanıza ilgi gösteren potansiyel takipçi ve müşteri de bulmanız kolaylaşacaktır. Bu sorular markanız ile ilgili veya tam tersi gündemde olan dikkat çekici konular olabilir.

2- Takipçiyi Harekete Geçirici Paylaşımlar Yapın

Takipçilerinizi paylaşımlarınıza ve sayfanıza dahil etmek, takipçilerinizin markanız ile olumlu diyaloglarının başlamasına yardımcı olur. Bunu yarışmalar düzenleyerek veya kullanıcılarınızın markanız ile ilgili deneyimlerini sosyal medyada paylaşmasını sağlayarak uygulayabilirsiniz. Örneğin otomotiv sektöründe hizmet veriyorsanız, takipçilerinizden yaratıcı bir hashtag (#) ile kullandığı araç ile fotoğraflarını paylaşmalarını sağlayabilir; moda sektöründe hizmet veriyorsanız, kullanıcılarınızın en sevdiği ürününüz ile ilgili yorum ya da paylaşım yapmalarını sağlayabilirsiniz. Düzenli yarışmalar ile bunu destekleyebilir, yarışma sonucunda kazananlara bütçenize ve hizmet verdiğiniz ürüne göre hediyeler hazırlayabilirsiniz. Böylece mevcut ve potansiyel müşterileriniz markanıza sempati kazanır ve ürünlerinizi böyle bir yarışma sayesinde deneyimleme imkânı kazanır. Bu maddeye ek olarak, kampanyalar, cümle tamamlama ve test çeşitlerini de sosyal medya paylaşımlarınıza ekleyebilirsiniz.

3- Sosyal Bağ Kurun

Şirketinizin veya markanızın sosyal sorumluluk vb. projelerde yer alması, kullanıcılarınıza ve potansiyel müşterilerinize her zaman artı bir değer kazandırır. Örneğin, özel gün ve haftalarda kimsesiz çocukları hatırlamak ve eğitimlerine destek vermek, göğüs kanserinde farkındalık sağlamak, ortak sevinç, acı ve üzüntülerde değerli paylaşımlar yapmak, takipçilerinizin sizinle sosyal bir bağ kurmasını sağlar. Böylece takipçileriniz sosyal medya paylaşımlarınızı otomatik bir bilgisayar paylaşımı gibi düşünmek yerine, markanızla ortak bir duygu paylaşımı içerisinde olduklarını hissetmeye başlarlar.

4- Canlı Yayınlara Yer Verin

Birçok sosyal medyada aktif olarak kullanılmaya başlanan canlı yayın uygulamalarını kullanarak takipçileriniz ile samimi, şeffaf ve doğal bir etkileşime girebilirsiniz. Yapacağınız canlı yayınlar, hem sizi izleyen kitleniz ile anlık iletişim kurmanızı sağlar, hem de takipçileriniz, sizin de kendileri gibi “gerçek” olduğunu görürler. Dolasıyla takipçileriniz, markanızı daha yakından tanıyacak ve markanıza daha büyük bir güven duyacaktır.

5- Video ve GIF’ler paylaşmak

Video ve GIF’lerin son zamanlarda en çok paylaşılan ve etkileşimi arttıran içerik türleri olduğunu biliyoruz. Bu içerik formatlarının son dönemde popüler olmasının sebebi, kullanıcıların vakit geçirmek ve eğlenmek için bu içerik türlerini tercih etmiş olmalarıdır.

Video ve GIF’lerinizi markanızla ve gündemle bağdaştırarak, sosyal medya platformlarında paylaşabilir, takipçilerinizin etkileşim yaratmalarını sağlayabilirsiniz.

Sonuç kısmına gelirsek sosyal medyada daha fazla etkileşim almaya dair daha pek çok yöntem bulunabilir. Genel hatları ile bakarsak, takipçilerinizle etkileşim sağlamanın asıl yolu hedef kitlenizin duygularına hitap etmektir. Dolasıyla her zaman gözlem yapmalı, genele ve özele hitap etmeyi ayırt edebilmeli ve kaliteli içerikler üretmelisiniz.