Takip Edin

EKONOMİ

Arçelik, Singer Bangladesh’i Satın Alıyor

Arçelik, İpek Yolu üzerindeki ülkelerde liderlik stratejisi kapsamında önemli bir yatırım daha yaparak Bangladeş pazarına giriyor. Şirket, Bangladeş beyaz eşya pazarının en büyük perakende ağına sahip oyuncusu Singer Bangladesh’in çoğunluk hisselerini 75 milyon dolara almak üzere anlaştı.

150’ye yakın ülkede faaliyet gösteren Arçelik, Asya-Pasifik bölgesindeki varlığını Bangladeş ile güçlendiriyor. Arçelik’in iştiraki Ardutch B.V., ülkenin en büyük perakende ağına sahip beyaz eşya üreticisi Singer Bangladesh Limited’in yaklaşık yüzde 57’lik hissesine sahip olan Hollanda merkezli Retail Holdings Bhold B.V.’yi 75 milyon dolara satın almak üzere anlaşma imzaladı.

Faaliyetlerine 1905 yılında başlayan merkezi Dakka’da bulunan Singer Bangladeş’in buzdolabından çamaşır makinesine, televizyondan klimaya geniş bir ürün yelpazesi bulunuyor. Büyük ürün gruplarında pazarda ikinci sırada yer alan Singer Bangladesh, ülkenin en geniş perakende dağıtım ağına sahip. 1500’ün üzerinde çalışanı bulunan Singer Bangladesh’in 2018 cirosu yaklaşık 164 milyon dolar. Şirketin FAVÖK’ü yaklaşık 20 milyon dolar, net kârı ise yaklaşık 11 milyon dolar.

165 milyon nüfuslu Bangladeş, dünyanın nüfus yoğunluğu en fazla olan ülkeleri arasında yer alıyor. Dünya Bankası verilerine göre Bangladeş’in yüzde 7 ile 2019 yılında Güney Asya’da Hindistan’dan sonra en hızlı büyüyen ikinci ekonomi olması bekleniyor.

Arçelik’in Bangladeş’te yaptığı satın alma, İpek Yolu üzerindeki yatırımlarının önemli bir halkasını oluşturuyor. 2016 yılında Dawlance’ı alarak Pakistan pazarına giren Arçelik, 2017 yılında Hindistan’ın en büyük grubu Tata bünyesindeki Voltas ile ortaklık anlaşması imzaladı. Voltbek ortaklığının geçen yıl Hindistan’da temelini attığı yeni buzdolabı fabrikasının bu yıl faaliyete geçmesi planlanıyor.

Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı Fatih Kemal Ebiçlioğlu, “Türkiye ile Asya-Pasifik arasındaki, tarihsel olarak güçlü bir ekonomik koridor konumunda bulunan İpek Yolu üzerinde, küresel büyüme stratejimize uygun çok önemli bir adım daha attık” derken şöyle devam etti: “Ülkenin en tanınan markalarından olan Singer’in kullanım hakkına sahip Singer Bangladesh Limited’i satın alarak Bangladeş’te güçlü bir varlık göstereceğiz.Bangladeş dünyanın en hızlı büyüyen ekonomileri arasında, orta ve uzun vadede de bu büyümenin daha da hızlanacağı tahmin ediliyor. Bangladeş pazarı, büyüyen orta sınıfı ve genç nüfusuyla çok büyük bir potansiyele sahip. Küresel ölçekteki teknoloji ve Ar-Ge kapasitemizi Singer Bangladesh’in pazardaki güçlü konumu ve marka algısı ile birleştirerek yerel pazarın ihtiyaçlarına uygun ürünler geliştireceğiz.”

Arçelik CEO’su Hakan Bulgurlu da “Asya-Pasifik bölgesi, sektörümüzde gelecek 10 yılda gerçekleşecek büyümenin itici gücü olacak. Singer Bangladesh büyük ekonomik potansiyel taşıyan Bangladeş pazarına girmek için önemli bir fırsat sunuyor. Köklü marka mirasına, geniş perakende ağına ve yetenekli bir yönetim ekibine sahip bir şirketi satın alıyoruz. Bu başarıların üzerine koyarak; üretim, satın alma, perakende ve ürün teknolojilerinde güçlü sinerjiler yaratacağımıza inanıyorum. Orta vadede, beyaz eşya sektörünün ana ürün gruplarında pazar lideri olmayı hedefliyoruz” dedi.

RETAIL HOLDINGS BHOLD BV HAKKINDA

Hollanda limited şirketi olan Retail Holdings Bhold B.V., 1990 yılında Amsterdam’da kuruldu. Daha önce Retail Holdings/Singer Group parçası olan şirket, holding/yatırım şirketi konumunda bulunuyor.

SINGER BANGLADESH HAKKINDA

Singer Bangladesh 385 mağazası ve 700’ün üzerinde toptan satıcısıyla ülkenin en büyük beyaz eşya perakende ağına sahip. Bölgedeki operasyonlarına 1905 yılında başlayan Singer, kendi markası ve diğer markalarda ev aletlerinin tüm kategorilerini satıyor. Singer Bangladesh’in hisselerinin yüzde 57’si Hollanda merkezli Retail Holding Bhold B.V.’ye aittir. Şirketin geri kalan yüzde 43’lük hissesiDakka ve Chittagong Borsalarında işlem görüyor.

Devamını oku
Yorum Yaz

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

EKONOMİ

RDIF ile Rönesans Holding, Rus üniversitelerinde eğitim ve araştırma hastaneleri kuracak

Rusya Federasyonu’nun varlık fonu Rusya Doğrudan Yatırım Fonu (RDIF) ile Rönesans Holding, Rusya’nın farklı bölgelerinde, üniversite bünyelerinde kurulacak eğitim ve araştırma hastanelerini kapsayan ortak bir projeyi hayata geçirmek üzere anlaştı. İlgili sözleşme, bugün Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Rusya’ya gerçekleştirdiği resmi ziyareti sırasında imzalandı.

Proje kapsamında, önde gelen Rus üniversitelerinin ve yabancı üniversitelerin tıp merkezlerine bağlanacak tek bir veritabanı ve ortak bir teknoloji platformunun kullanılacağı, son teknolojiyle donatılmış eğitim ve şehir hastaneleri kurulacak. Bu yaklaşım, dünya standartlarında deneyim ile en gelişmiş uygulamaları, Rönesans Holding’in altyapı inşaatı, proje uygulama ve destek alanlarındaki uzmanlığı ile buluşturuyor.

RDIF-Rönesans Holding ortaklığı, yalnızca tıbbi ünitelerin kalite ve kurulum açısından üst seviyede olmalarını sağlamakla kalmayacak; aynı zamanda tıbbi ekipmanların, sarf malzemelerinin, tıbbi cihazların ve ilaçların da gerektiği gibi yenilenmesini destekleyecek. Bu iş birliği, Rusya’da yeni tıbbi ekipmanların, sarf malzemelerinin, tıbbi cihazların ve temel ilaçların kullanılmasına da ön ayak olacak.

Rusya Doğrudan Yatırım Fonu (RDIF) CEO’su Kirill Dmitriev; “RDIF ve Rönesans Holding’in başarılı ortaklığı sayesinde Rus üniversitelerinde 15 eğitim ve araştırma hastanesi kurmayı planladığımız büyük ölçekli yeni bir projeyi başlatabiliyoruz. Bu proje ile akademik düzeydeki tıp eğitiminde kalite yükselecek, biyomedikal ve dijital teknoloji alanlarındaki üst düzey bilimsel başarılardan faydalanılacak ve “Bilim” ve “Sağlık” adlı ulusal projelerde belirlenmiş olan hedefler gerçekleştirilecek” dedi.

Konuya ilişkin açıklama yapan Rönesans Holding Başkanı Dr. Erman Ilıcak, “RDIF ile Rönesans arasında gerçekleşen her türlü iş birliği, Rusya ve Türkiye için de stratejik önem taşımaktadır” dedi. Rusya’nın birçok önemli projesinde Rönesans’ın yer aldığını vurgulayan Ilıcak, bugüne kadar sadece Rusya’da yaklaşık 1,3 milyar dolar tutarında gayrimenkul yatırımına imza attıklarını belirtti.

RDIF ile 2017’den bu yana farklı kapsamlarda iş birlikleri açıkladıklarını hatırlatan Ilıcak, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bugün, Rusya’nın farklı bölgelerinde inşa edilecek, 15 eğitim ve araştırma hastanesi için ilk adımları atıyoruz. Rönesans’ın Türkiye’de sağlık sektörü, medikal inşaat ve sağlık işletmelerinden elde ettiği tecrübeyi, bu projeyle birlikte Rusya’ya taşıyacağız. 28 farklı ülkede müteahhitlik deneyimine sahip bir şirket olarak, sağlık alanında ileri teknolojiyle birlikte şekillenen bilgi birikimimizle, bu projenin Rusya’nın ihtiyaçlarına göre şekillendirilmesine önemli katkı sunacağımıza inanıyoruz.”

Devamını oku

EKONOMİ

‘Ey Yılın Girişimcisi’ programında 2019 Yılının Kadın Girişimcisi reeder kurucu ortağı Sezen Sungur Saral oldu!

Türkiye’de 11.si gerçekleşen girişimcilik konusunda dünyanın en prestijli ödül programlarından olan ‘EY Yılın Girişimcisi’ programında, Yılın Kadın Girişimcisi ödülüne reeder Kurucu Ortağı Sezen Sungur Saral layık görüldü. EY Yılın Girişimcisi programı ödül töreni 8 Nisan 2019 Pazartesi günü İstanbul Swissotel’de düzenlenen bir geceyle gerçekleştirildi.

Dünyanın lider danışmanlık ve denetim şirketlerinden Ernst & Young (EY) tarafından dünya çapında düzenlenen “EY Entrepreneur Of The Year – Yılın Girişimcisi” yarışması kapsamında ödüller 8 Nisan 2019 tarihinde düzenlenen gala gecesinde sahiplerini buldu. Dünya genelinde 60’tan fazla ülkede 145 şehirde düzenlenen ve girişimcilik konusunda dünyanın en prestijli iş dünyası organizasyonu kabul edilen programa bu yıl “Yılın Kadın Girişimcisi” kategorisi de eklendi.

2019 Türkiye Kadın Girişimcisi: Sezen Sungur Saral

KAGİDER ve Garanti Bankası işbirliği ile düzenlenen yarışmada 2018 Türkiye Kadın Girişimcisi seçilen reeder Kurucu Ortağı Sezen Sungur Saral, EY Yılın Girişimcisi Ödülleri’nde 2019 Türkiye Kadın Girişimcisi ödülüne layık görüldü.

Türkiye’de 11. kez düzenlenen EY Yılın Girişimcisi programının ödül töreni 8 Nisan 2019 Pazartesi günü İstanbul Swissotel’de düzenlenen bir geceyle gerçekleştirildi. Sezen Sungur Saral’a ödülü Emine Sabancı Kamışlı tarafından verildi.

Jüride iş dünyasının seçkin isimleri yer aldı

Jüri başkanlığını Fiba Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hüsnü M. Özyeğin’in üstlendiği programın jürisi Türkiye iş dünyasının önemli isimlerinden oluşuyor. Jüride Akbank Yönetim Kurulu Başkanı ve Murahhas Üyesi Suzan Sabancı Dinçer, Esas Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Emine S. Kamışlı, Sanko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Konukoğlu, Index Grup CEO’su Erol Bilecik, Yemeksepeti.com CEO’su Nevzat Aydın ve EY Türkiye Ülke Başkanı Metin Canoğulları yer aldı. Jüri üyeleri ‘EY Yılın Girişimcisi’ programı kazananlarını; girişimcilik ruhu, stratejik bakış açısı, sosyal ve kültürel etki, finansal performans, bireysel/kurumsal sosyal sorumluluk, saygınlık ve yenilikçi anlayış gibi kriterler doğrultusunda değerlendirdi.

Devamını oku

EKONOMİ

The VisitQatar INFLOW Summits Powered by Qatar Airways 2019 Kendi Rekorunu Kırdı

Tüm dünyada milyonlarca kişinin seyahat, moda, yemek ve teknoloji tercihlerine yön veren dijital içerik yaratıcıları, Influencer ve sosyal medya fenomenlerini bir araya getiren“The VisitQatar INFLOW Summit Powered by Qatar Airways’19” zirvesi geniş katılımla sona erdi. Fenomenlerin ülke tanıtımına büyük katkı sağladığı etkinlik için en çok paylaşım yaptığı platform ise son yılların popüleri Instagram oldu.

The VisitQatar INFLOW Summit Powered by Qatar Airways’19, dünyanın dört bir yanındaki milyonlarca insana ulaşan özel bir deneyim ve konferans olarak sosyal medya aracılığıyla dünyanın önde gelen Influencer’larını lider markalar ile Katar‘da bir kez daha araya getirdi.

Sosyal medya dünyasının yakından takip ettiği 22 saatte 10 milyon izlenme sayısına ulaşan Youtuber Reynmen, sosyal medyanın fenomen çifti Burak Gacemer (gacemerburak) – Larissa Gacemer (larissaburak), “Refika’nın Mutfağı” ve “Refika’nın Yemek Okulu” Youtube kanallarının kurucusu Refika Birgül (refikabirgul) ve 1,4 milyon takipçili Başak Karahan (karahanbasak00) Türkiye’den etkinliğe katılırken; diğer ülkelerden de Mikki Tenazas (theglobewanderer), Arian Zamani (arian_zamani), Kat Kristian (kat.kristian), Chelsey White (chelsweets), Veronika Kravchuk (veronika_krav), Julia Dubinina (insta_advokat), Chef Harpal Singh Sokhi (chefharpalsokhi) gibi kitleleri peşinden sürükleyen sosyal dünyanın en çok takip edilen 50 Influencer’ı zirveye katılım sağladı.


Ülke tanıtımlarında sosyal medyanın da gücünün farkına varıldığı bir dönemde gerçekleştirdiği etkinliklerle ilgi çekmeye devam eden INFLOW Summits’te 4 gün süren etkinlik boyunca zirveden ve gezilerden fotoğraf, video ve içerik paylaşan Influencer’ların ürettiği ve paylaştıkları içerikler, tüm dünyadaki takipçilerine 970.874.144 kez erişerek, etkinliğin bir önceki senesindeki erişim rakamının rekorunu kırdı. Paylaşımlar için Twitter, Instagram, Facebook ve YouTube tercih edildi.

Etkinlik sonunda ulaşılan sosyal medya çıktılarının başarısını değerlendiren INFLOW Summits Kurucu Ortağı Afşın Avcı; “Bu sene Katar’da 2.’sini düzenlediğimiz zirve ile hem destinasyona hem de markalara sürdürülebilir bir tanıtım ve bilinirlik arttırma imkanı sunarken elde ettiğimiz erişim ile ulaştığımız toplam erişim ve etkileşim oranları, projenin başarısını kanıtlıyor. Bizim temel amacımız The VisitQatar INFLOW Summit Powered by Qatar Airways’19 ile 2022 Dünya Kupası’na ev sahipliği yapacak olan Katar’ın konukseverliği, destinasyon turizmi ve cazibe merkezi noktası olmasıyla gelişen bir pazar haline gelmesini desteklerken Türkiye’den çıkan bir marka olarak emin adımlarla adımızdan söz ettirmeye devam etmek istiyoruz” diye konuştu.

The VisitQatar INFLOW Summit Powered by Qatar Airways’19’da yarım günlük konferansın ardından yapılan “Business to Influencer” (B2I) toplantılarında markalar kendilerine en uygun influencer ile bir araya getirildi. INFLOW’un kendi yazılımı olan INFLOW Bridge aracılığıyla markalar ve influencer’lar eşleştirildi.

Yazılı medya ile karşılaştırıldığında çok daha hızlı ve geri dönüşlerin anlık olduğu bir dünya olduğunun altını çizen INFLOW Summits Kurucu Ortağı Emre Gelen; “INFLOW olarak sadece etkinliği gerçekleştiğimiz ülkeye katkı sağlamıyoruz. Bunun yanı sıra Business to Influencer (B2I) adını verdiğimiz yan oturumlarda markaların kendilerini uygun Influencer ile buluşturarak dijital dünyaya daha yakınlaşmalarını sağlıyoruz” dedi. GelenINFLOWolarak hem ileriye dönük sürdürülebilir hem de sonuç odaklı katkı sunduğumuzu net olarak söyleyebiliriz. Dijitalleşmenin hayatın her alanına entegre olduğu günümüz dünyasında, etkinliğe katılan influencerlar, ülke tanıtımına önemli bir destek sağlıyor” dedi.

2016 yılında Türkiye’de kurulan ve dünyanın en büyük influencer etkinliklerine imza atan etkinlik platformu INFLOW, son zirvesini Katar Turizm Bakanlığı ve Katar Tanıtım Ofisi, Qatar Airways ve Katara Hospitality işbirliği ile Katar’ın başkenti Doha’da hayata geçirdi.

INFLOW, yıl içerisinde farklı destinasyonlarda benzer etkinlikler yapmaya devam edip dünyanın her yerinden Influencer’ı takipçileri ve markalarla buluşmayı sürdürmeye devam etmektedir.

Devamını oku

Facebook

Trend

Copyright © 2018 www.breakingnews.com.tr Tüm Hakları Saklıdır