Takip Edin

EKONOMİ

8. Uludağ Ekonomi Zirvesi’nde Global Şirket Yaratmak Tartışıldı

TBWA’nın sponsorluğunda gerçekleşen “Global Şirket Yaratmak” oturumunda konuşmacılar, global şirket olma yolunda şirketlerin izlemeleri gereken stratejileri tartıştı.

Moderatörlüğünü Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz’ın yaptığı panele UGG Kurucusu Brian Smith, TAV CEO’su Sani Şener, TBWA / Worlwide Uluslararası Başkanı Cem Topçuoğlu, Hindistan Uluslararası Ticaret Odası Başkanı Manpreet Singh, Koç Holding İnsan Kaynakları Direktörü Özgür Burak Akkol ve Netlog Lojistik Grubu CEO’su Şahap Çak katıldı.

Şener: Uluslararası şirket ve global şirket farklı

Oturumda ilk konuşmayı yapan TAV CEO’su Sani Şener, uluslararası şirket ve global şirket arasındaki farka dikkat çekti. Örnek olarak Ferrari’nin üretimini İtalya’da yaparak tüm dünyaya satış yapan ‘uluslararası’ bir şirket olduğunu belirten Şener, buna karşılık Toyota’nın global bir şirket olduğunu ifade etti. Şener; TAV’ın küresel olma sürecini halka arzla ve yatırımcı bazını genişleterek sağladıklarını ifade ederek; “Havalimanı işletme şirketlerimizi ve hizmet şirketlerimizi topladığımızda 76 ülkede faaliyet gösteriyoruz. Bu şirketlerimizin hepsi otonom olarak yönetilir. Karar mekanizmalarında ise bazen otonomi otoriteye yani bize üstün geliyor, bazen de tam tersi oluyor. İhtilaf durumunda da devreye ben giriyorum” dedi.

Şener, global şirket olma yolunda şirketin bilgi sermayesinin de kritik önemde olduğunu, iş bilgilerini sürekli geliştirerek Avrupa’nın ilk 5 havalimanı işletmesi içinde yer almayı başardıklarını vurguladı.

Smith: Global şirket yaratmak çocuk büyütmek gibidir

UGG kurucusu Brian Smith, Avustralya’da herkeste olan UGG botların ABD’de hiçkimsede olmadığını fark edip numuneleri ABD’ye gönderdiklerini belirtti. İlk sene sadece 27 çift bot satabildiklerini belirten Smith, vazgeçmeden sanki bir çocuk büyütür gibi markayı büyüttüklerini söyledi. Smith; önemli olanın kararlı bir biçimde, doğru ürün ve hizmetle devam etmek olduğunu belirtti.

Topçuoğlu: Global markamız az, global yöneticimiz çok

TBWA/Worldwide Uluslararası Başkanı Cem Topçuoğlu ise, Türkiye’nin belki global marka yaratamadığını ancak birçok global iş insanı yarattığını belirtti. Türk insanının hem doğuyu hem batıyı iyi anlayabildiğini bu yüzden de dünyanın birçok ülkesinde başarılı hikayeler yarattığnı anlattı. Topçuoğlu sözlerini; “Global marka olduktan sonra bunu yerel kültüre göre uyarlamazsanız olumsuz sonuçlar doğurur” şeklinde tamamladı.

Akkol: Global şirket Z kuşağını anlamalı

Koç Holding İnsan Kaynakları Direktörü Özgür Burak Akkol ise; “Geçmişe göre daha hızlı ve daha uzun yaşayan kuşaklar oluştu. Z kuşağı daha fazla insanla tanışmak, daha fazla deneyim yaşamak istiyor. Koç topluluğunun yaş ortalaması 34. Bu kuşak unvanlara önem verdiği için 20 bin çalışanımızın unvanını değiştirdik. Artık çalışanlarımız yan haklarını kendileri belirliyor. Bu kuşak daha fazla deneyim yaşamak istediği için rotasyon sistemini işletiyoruz. Çeviklik de çok önemli. Sonuç olarak global şirket olmak için insan kaynağınızı bu kuşağa göre değiştirmeniz gerekir” şeklinde konuştu.

Singh: Ortak yönlerimiz bizi güçlü kılıyor

Hindistan Uluslararası Ticaret Odası Başkanı Manpreet Singh ise, amaçlarının Hindistan menşeili şirketlerin büyümelerine yardım etmek olduğunu söyledi. İki ülke arasında önemli bir sinerjinin olduğuna inandığını bewlirten Singh, hem Hindistan’ın hem Türkiye’nin doğu ile batı arasında bir köprü olduğunun altını çizdi. Singh; “Dünyanın her yerinde Hintlilere rastayabilirsiniz. İnovatif bir toplumuz, küçük bir sermayeyle başlayıp milyon dolarlık şirketler yaratabiliyoruz. Türkler daha çabuk sonuç bekliyor. Başarı için biraz daha sabır gerekiyor” dedi.

Çak: Netlog artık global bir marka

Netlog Lojistik Grubu CEO’su Şahap Çak ise, cirolarının yaklaşık %55’inin yurtdışı operasyonlarından geldiğini ifade etti. 20-30 sene önce Türkiye’de lojistik kavramının bilinmediğini söyleyen Çak, artık günümüzde Türkiye’nin lojistik alanında önemli bir yere geldiğini ifade etti.

Garenta’nın ana sponsor; Dow, Türkiye İş Bankası ve Vodafone’un altın sponsor olduğu etkinlikte oturumlar, BASF Türkiye, Citibank, Ernst&Young, Facebook, Google, Halavet Gıda, Hepsiburada, HSBC, Netlog, Qatar Financial Centre, SOCAR Türkiye, THY, TBWA, TEB, UiPath, Ziraat Teknoloji tarafından destekleniyor. Zirve’nin diğer sponsorları ise Aktaş, Global Ports Holding, P&G, Sanko, Uludağ İçecek, DenizBank, Pegasus, Sistem9, TAV ve Doğan Enerji olarak sıralanıyor.

Devamını oku
Yorum Yaz

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

EKONOMİ

RDIF ile Rönesans Holding, Rus üniversitelerinde eğitim ve araştırma hastaneleri kuracak

Rusya Federasyonu’nun varlık fonu Rusya Doğrudan Yatırım Fonu (RDIF) ile Rönesans Holding, Rusya’nın farklı bölgelerinde, üniversite bünyelerinde kurulacak eğitim ve araştırma hastanelerini kapsayan ortak bir projeyi hayata geçirmek üzere anlaştı. İlgili sözleşme, bugün Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Rusya’ya gerçekleştirdiği resmi ziyareti sırasında imzalandı.

Proje kapsamında, önde gelen Rus üniversitelerinin ve yabancı üniversitelerin tıp merkezlerine bağlanacak tek bir veritabanı ve ortak bir teknoloji platformunun kullanılacağı, son teknolojiyle donatılmış eğitim ve şehir hastaneleri kurulacak. Bu yaklaşım, dünya standartlarında deneyim ile en gelişmiş uygulamaları, Rönesans Holding’in altyapı inşaatı, proje uygulama ve destek alanlarındaki uzmanlığı ile buluşturuyor.

RDIF-Rönesans Holding ortaklığı, yalnızca tıbbi ünitelerin kalite ve kurulum açısından üst seviyede olmalarını sağlamakla kalmayacak; aynı zamanda tıbbi ekipmanların, sarf malzemelerinin, tıbbi cihazların ve ilaçların da gerektiği gibi yenilenmesini destekleyecek. Bu iş birliği, Rusya’da yeni tıbbi ekipmanların, sarf malzemelerinin, tıbbi cihazların ve temel ilaçların kullanılmasına da ön ayak olacak.

Rusya Doğrudan Yatırım Fonu (RDIF) CEO’su Kirill Dmitriev; “RDIF ve Rönesans Holding’in başarılı ortaklığı sayesinde Rus üniversitelerinde 15 eğitim ve araştırma hastanesi kurmayı planladığımız büyük ölçekli yeni bir projeyi başlatabiliyoruz. Bu proje ile akademik düzeydeki tıp eğitiminde kalite yükselecek, biyomedikal ve dijital teknoloji alanlarındaki üst düzey bilimsel başarılardan faydalanılacak ve “Bilim” ve “Sağlık” adlı ulusal projelerde belirlenmiş olan hedefler gerçekleştirilecek” dedi.

Konuya ilişkin açıklama yapan Rönesans Holding Başkanı Dr. Erman Ilıcak, “RDIF ile Rönesans arasında gerçekleşen her türlü iş birliği, Rusya ve Türkiye için de stratejik önem taşımaktadır” dedi. Rusya’nın birçok önemli projesinde Rönesans’ın yer aldığını vurgulayan Ilıcak, bugüne kadar sadece Rusya’da yaklaşık 1,3 milyar dolar tutarında gayrimenkul yatırımına imza attıklarını belirtti.

RDIF ile 2017’den bu yana farklı kapsamlarda iş birlikleri açıkladıklarını hatırlatan Ilıcak, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bugün, Rusya’nın farklı bölgelerinde inşa edilecek, 15 eğitim ve araştırma hastanesi için ilk adımları atıyoruz. Rönesans’ın Türkiye’de sağlık sektörü, medikal inşaat ve sağlık işletmelerinden elde ettiği tecrübeyi, bu projeyle birlikte Rusya’ya taşıyacağız. 28 farklı ülkede müteahhitlik deneyimine sahip bir şirket olarak, sağlık alanında ileri teknolojiyle birlikte şekillenen bilgi birikimimizle, bu projenin Rusya’nın ihtiyaçlarına göre şekillendirilmesine önemli katkı sunacağımıza inanıyoruz.”

Devamını oku

EKONOMİ

‘Ey Yılın Girişimcisi’ programında 2019 Yılının Kadın Girişimcisi reeder kurucu ortağı Sezen Sungur Saral oldu!

Türkiye’de 11.si gerçekleşen girişimcilik konusunda dünyanın en prestijli ödül programlarından olan ‘EY Yılın Girişimcisi’ programında, Yılın Kadın Girişimcisi ödülüne reeder Kurucu Ortağı Sezen Sungur Saral layık görüldü. EY Yılın Girişimcisi programı ödül töreni 8 Nisan 2019 Pazartesi günü İstanbul Swissotel’de düzenlenen bir geceyle gerçekleştirildi.

Dünyanın lider danışmanlık ve denetim şirketlerinden Ernst & Young (EY) tarafından dünya çapında düzenlenen “EY Entrepreneur Of The Year – Yılın Girişimcisi” yarışması kapsamında ödüller 8 Nisan 2019 tarihinde düzenlenen gala gecesinde sahiplerini buldu. Dünya genelinde 60’tan fazla ülkede 145 şehirde düzenlenen ve girişimcilik konusunda dünyanın en prestijli iş dünyası organizasyonu kabul edilen programa bu yıl “Yılın Kadın Girişimcisi” kategorisi de eklendi.

2019 Türkiye Kadın Girişimcisi: Sezen Sungur Saral

KAGİDER ve Garanti Bankası işbirliği ile düzenlenen yarışmada 2018 Türkiye Kadın Girişimcisi seçilen reeder Kurucu Ortağı Sezen Sungur Saral, EY Yılın Girişimcisi Ödülleri’nde 2019 Türkiye Kadın Girişimcisi ödülüne layık görüldü.

Türkiye’de 11. kez düzenlenen EY Yılın Girişimcisi programının ödül töreni 8 Nisan 2019 Pazartesi günü İstanbul Swissotel’de düzenlenen bir geceyle gerçekleştirildi. Sezen Sungur Saral’a ödülü Emine Sabancı Kamışlı tarafından verildi.

Jüride iş dünyasının seçkin isimleri yer aldı

Jüri başkanlığını Fiba Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hüsnü M. Özyeğin’in üstlendiği programın jürisi Türkiye iş dünyasının önemli isimlerinden oluşuyor. Jüride Akbank Yönetim Kurulu Başkanı ve Murahhas Üyesi Suzan Sabancı Dinçer, Esas Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Emine S. Kamışlı, Sanko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Konukoğlu, Index Grup CEO’su Erol Bilecik, Yemeksepeti.com CEO’su Nevzat Aydın ve EY Türkiye Ülke Başkanı Metin Canoğulları yer aldı. Jüri üyeleri ‘EY Yılın Girişimcisi’ programı kazananlarını; girişimcilik ruhu, stratejik bakış açısı, sosyal ve kültürel etki, finansal performans, bireysel/kurumsal sosyal sorumluluk, saygınlık ve yenilikçi anlayış gibi kriterler doğrultusunda değerlendirdi.

Devamını oku

EKONOMİ

The VisitQatar INFLOW Summits Powered by Qatar Airways 2019 Kendi Rekorunu Kırdı

Tüm dünyada milyonlarca kişinin seyahat, moda, yemek ve teknoloji tercihlerine yön veren dijital içerik yaratıcıları, Influencer ve sosyal medya fenomenlerini bir araya getiren“The VisitQatar INFLOW Summit Powered by Qatar Airways’19” zirvesi geniş katılımla sona erdi. Fenomenlerin ülke tanıtımına büyük katkı sağladığı etkinlik için en çok paylaşım yaptığı platform ise son yılların popüleri Instagram oldu.

The VisitQatar INFLOW Summit Powered by Qatar Airways’19, dünyanın dört bir yanındaki milyonlarca insana ulaşan özel bir deneyim ve konferans olarak sosyal medya aracılığıyla dünyanın önde gelen Influencer’larını lider markalar ile Katar‘da bir kez daha araya getirdi.

Sosyal medya dünyasının yakından takip ettiği 22 saatte 10 milyon izlenme sayısına ulaşan Youtuber Reynmen, sosyal medyanın fenomen çifti Burak Gacemer (gacemerburak) – Larissa Gacemer (larissaburak), “Refika’nın Mutfağı” ve “Refika’nın Yemek Okulu” Youtube kanallarının kurucusu Refika Birgül (refikabirgul) ve 1,4 milyon takipçili Başak Karahan (karahanbasak00) Türkiye’den etkinliğe katılırken; diğer ülkelerden de Mikki Tenazas (theglobewanderer), Arian Zamani (arian_zamani), Kat Kristian (kat.kristian), Chelsey White (chelsweets), Veronika Kravchuk (veronika_krav), Julia Dubinina (insta_advokat), Chef Harpal Singh Sokhi (chefharpalsokhi) gibi kitleleri peşinden sürükleyen sosyal dünyanın en çok takip edilen 50 Influencer’ı zirveye katılım sağladı.


Ülke tanıtımlarında sosyal medyanın da gücünün farkına varıldığı bir dönemde gerçekleştirdiği etkinliklerle ilgi çekmeye devam eden INFLOW Summits’te 4 gün süren etkinlik boyunca zirveden ve gezilerden fotoğraf, video ve içerik paylaşan Influencer’ların ürettiği ve paylaştıkları içerikler, tüm dünyadaki takipçilerine 970.874.144 kez erişerek, etkinliğin bir önceki senesindeki erişim rakamının rekorunu kırdı. Paylaşımlar için Twitter, Instagram, Facebook ve YouTube tercih edildi.

Etkinlik sonunda ulaşılan sosyal medya çıktılarının başarısını değerlendiren INFLOW Summits Kurucu Ortağı Afşın Avcı; “Bu sene Katar’da 2.’sini düzenlediğimiz zirve ile hem destinasyona hem de markalara sürdürülebilir bir tanıtım ve bilinirlik arttırma imkanı sunarken elde ettiğimiz erişim ile ulaştığımız toplam erişim ve etkileşim oranları, projenin başarısını kanıtlıyor. Bizim temel amacımız The VisitQatar INFLOW Summit Powered by Qatar Airways’19 ile 2022 Dünya Kupası’na ev sahipliği yapacak olan Katar’ın konukseverliği, destinasyon turizmi ve cazibe merkezi noktası olmasıyla gelişen bir pazar haline gelmesini desteklerken Türkiye’den çıkan bir marka olarak emin adımlarla adımızdan söz ettirmeye devam etmek istiyoruz” diye konuştu.

The VisitQatar INFLOW Summit Powered by Qatar Airways’19’da yarım günlük konferansın ardından yapılan “Business to Influencer” (B2I) toplantılarında markalar kendilerine en uygun influencer ile bir araya getirildi. INFLOW’un kendi yazılımı olan INFLOW Bridge aracılığıyla markalar ve influencer’lar eşleştirildi.

Yazılı medya ile karşılaştırıldığında çok daha hızlı ve geri dönüşlerin anlık olduğu bir dünya olduğunun altını çizen INFLOW Summits Kurucu Ortağı Emre Gelen; “INFLOW olarak sadece etkinliği gerçekleştiğimiz ülkeye katkı sağlamıyoruz. Bunun yanı sıra Business to Influencer (B2I) adını verdiğimiz yan oturumlarda markaların kendilerini uygun Influencer ile buluşturarak dijital dünyaya daha yakınlaşmalarını sağlıyoruz” dedi. GelenINFLOWolarak hem ileriye dönük sürdürülebilir hem de sonuç odaklı katkı sunduğumuzu net olarak söyleyebiliriz. Dijitalleşmenin hayatın her alanına entegre olduğu günümüz dünyasında, etkinliğe katılan influencerlar, ülke tanıtımına önemli bir destek sağlıyor” dedi.

2016 yılında Türkiye’de kurulan ve dünyanın en büyük influencer etkinliklerine imza atan etkinlik platformu INFLOW, son zirvesini Katar Turizm Bakanlığı ve Katar Tanıtım Ofisi, Qatar Airways ve Katara Hospitality işbirliği ile Katar’ın başkenti Doha’da hayata geçirdi.

INFLOW, yıl içerisinde farklı destinasyonlarda benzer etkinlikler yapmaya devam edip dünyanın her yerinden Influencer’ı takipçileri ve markalarla buluşmayı sürdürmeye devam etmektedir.

Devamını oku

Facebook

Trend

Copyright © 2018 www.breakingnews.com.tr Tüm Hakları Saklıdır